Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zijn er voorbeelden bekend, van wetenschappers, die de oplossing van een vraagstuk vonden n.a.v. een droom?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Ik denk dat er vast wel wetenschappers zijn (geweest) die zo met hun probleem bezig waren, dat ze er over droomden. En daar kan best een oplossing uitgekomen zijn. maar of er een wetenschapper durft bekennen dat hij de oplossing gedroomd heeft is weer iets heel anders
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of er specifieke voorbeelden bekend zijn denk ik niet. Als iemand iets oplost vermeldt hij/zij meestal niet de context van het oplossen.
Het is wel mogelijk om iets tijdens je droom op te lossen. Ik ken voorbeelden genoeg dat iemand ineens wakker schrikt en iets opgelost heeft. Je hersenen werken immers 24/7. Het is mij zelf meermalen overkomen.
Maar over het algemeen ben je dan alleen bezig met de oplossing, en niet met het feit dat je er wakker van bent geschrokken. Dat is dan niet belangrijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik , heb vaak dat ik kleine probleempjes oplos in m'n dromen . Ik weet ook nog het eerste bewuste probleem wat ik zo voor mij zag om op te lossen , ja lach maar het veter strikken op de kleuter school ! :). Dus ja ik denk dat het ook voor grotere problemen bij grotere geesten geldt :) en onthoud eerst de droom dan stap voor stap je droom werkelijkheid te maken .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, Kekule 'ontdekte' de structuur van benzeen via een (dag)droom.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing