Kan het vrouwelijk geslachtsorgaan geïnplanteerd worden bij een transgender?

Kan het vrouwelijk geslachtsorgaan geïnplanteerd worden bij een transgender? En kan het ook zijn functie kunnen uitvoeren na transplantatie? Of is dit wetenschapelijk gezien onmogelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee, dat doen ze anders. Ik heb het een keer ergens gelezen, hopelijk heb ik het goed onthouden. Bij een operatie van man naar vrouw doen ze het volgende: De huid word van de penis gehaald, en vervolgens binnenstebuiten gedaan en iets uitgerekt, dit word de vagina (het tunneltje zeg maar). Het topje van de penis (waar alle zenuwen in zitten) word gebruikt om een clitoris te maken. En ze konden zelfs een soort schaamlippen maken, van eigen huid. Dus er word niks geinplanteerd, het word allemaal gedaan door de artsen met onderdelen van de persoon zelf.

RITSUKA heeft het bij het rechte eind. Het is niet zo dat er een baarmoeder wordt ingeplant en dat deman die zich laat ombouwen tot vrouw ooit kinderen zal kunnen baren. Een vrouw die zich laat ombouwen tot man zal ook geen zaadlozingen hebben. Voor een erectie zal de penis voorzien worden van een systeem waarbij hij opgepompt kan worden.

Ik denk dat dat inderdaad zou kunnen omdat ze tegenwoordig ook al hele gezichten transplanteren en ook handen en zelfs armen. Wetenschappelijk gezien lijkt het me dan ook zeker niet onmogelijk. In de praktijk zal men het echter niet doen omdat werken met lichaamseigen weefsel in dit geval een veel beter resultaat geeft. Je hebt dan ook geen afstotingsverschijnselen en bent daardoor niet levenslang afhankelijk van medicatie. Ook zal er na zo’n transplantatie minder gevoel zijn, het resultaat is nooit perfect. Geen enkele reden dus om zo’n operatie uit te voeren.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100