hoe kan ik een zelf gemaakt computerprogramma testen met een supercomputer??

mijn computer is te traag

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe test je dan??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat doet je programma?

Antwoorden (2)

Zet je ontwikkelomgeving op de supercomputer, samen met je sourcecode, en run.
Reddie
10 jaar geleden
Toegang tot een supercomputer krijg je denk ik niet. Alleen een paar rekencentra (bv SARA in Amsterdam) hebben zoiets en alleen wetenschappers mogen voorstellen doen om op supercomputers te werken.
En alleen een programma in (standaard) C zou op een supercomputer compileren en draaien. Veel anders ken hij niet.

Je kunt wel zelf een supercomputer van aan elkaar gekoppelde Raspberry Pi's maken; kost ongeveer $1000 en kennis van computers; zie toegevoegde link. Moet je het werkt wat gedaan moet worden wel kunnen verdelen over die processoren.

Wat je ook kunt doen:
1) Overdenk het proces wat je doet of het niet sneller kan.
2) Programmeer in C.
3) Lees de handleiding van je C compiler, daar staat in hoe je je programma kunt versnellen.
4) Denk na over threads, als je daar verstand van hebt, zodat je alle cores van je CPU gebruikt, normaal gebruikt een programma maar 1 van de cores. Als je dus 4 cores hebt ben je al 4 keer zo snel.
5) Programmeer kritische stukken in assembler.

Een andere truc is dat je je werk in vieren deelt als je bv 4 cores in je pc hebt. Ik ging een keer een puzzel oplossen met een programma die ging kijken of er voor 1,2,3,4,.. een oplossing was totdat hij er een vond. Ik heb vier bijna identieke programma's gemaakt waarbij de 1e 1,5,9,13.. afhandelde, de 2e 2,6,10,14... de 3e 3,7,11,15,, en de laatste 4,8,12,16....
Als je alle andere programma's uitzet en je eigen programma's opstart zet Windows ze in de verschillende cores en gebruik je 100% van je PC.

Ook kun je bij sommige (oudere) pc's het aantal cores veranderen in de BIOS, als je die op 1 zet kunt zetten gebruikt je pc alle CPU voor jouw programma.