Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Van welke nuttige (belangrijke) uitvinding kunnen we nog geen gebruik maken?

Bijvoorbeeld een uitvinding waar iedereen iets aan heeft, maar die door de huidige stand van de techniek nog niet toegepast kan worden.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Autobrandstof op basis van algen.
Het heeft niet de gevaren en nadelen die waterstof kent, en huidige verbrandingsmotoren blijven bruikbaar.

Een goede tweede en derde; vlees waarvoor je geen dieren meer hoeft te doden (gekoonde spiercellen die in laboratoriumomgeving worden opgekweekt) en een werkende versie van de Tesla-turbine, volledig aangedreven op aardwarmte.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je bedoelt gekloonde spiercellen denk ik.
Ik weet niet of ik gekloonde spiercellen wil eten.
Maar wel goed voor de diertjes.
Alleen krijg er zo'n raar beeld bij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hé, dat van dat gekloonde vlees wou ik ook net zeggen! :)
AWM
15 jaar geleden
Je kunt van alles uitvinden, maar als het niet toegepast jan worden is het een nutteloze uitvinding. Toch?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hoeft niet lang te duren voordat veel van de hier genoemde 'bijna-uitvindingen' gerealiseerd zullen worden.
Men weet van veel van deze dingen al dat het mogelijk is om ze uit te voeren of te maken en dat het er daarom ook zal komen.
Het is gewoon een kwestie van tijd voor ze er klaar mee zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wat heeft Jan daar trouwens mee te maken?

Andere antwoorden (11)

Auto's die op waterstof rijden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou, dit is niet zo zeer de techniek het probleem, wat ik nu ga geven, maar geld.
Er is allang een auto uitgevonden die op waterstof rijd, dus heel schoon, maar het is gewoon veel te duur, de gemiddelde mens kan hem niet betalen.
Plus ze moeten dan alle tankstations gaan aanpassen, dat er waterstof getankt kan worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
tja, uiteindelijk zullen we er toch aan moeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, ik wou dat het nu al kon.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
inderdaad
jc54
15 jaar geleden
Het is meer de produktie van waterstofgas. Je wilt water tanken en dat in de auto splitsen. Dat levert nog wat problemen op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, en ik heb ook iets gehoord, dat je in feite met een flinke bom onder je auto zit, dat ze geen veilig genoege tank kunnen maken.
Ik weet niet of dat intussen is opgelost.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is opgelost. Waterstof is inmiddels veilig op te slaan. Probleem blijft dat de eerste betaalbare waterstofauto nog steeds meer dan een miljoen kost, en dat het veel meer energie kost om water te scheiden in waterstof en zuurstof dan je terugkrijgt als je 't weer verbrandt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou de gene die da kan oplossen, word heel rijk hahaha.
UUuuuuhh eens even denken, nee lukt me toch nooit, he ships.
Een apparaat dat iedereen gelukkig maakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
bestaat dat al dan?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is dat een eis?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nou, ja... Dat staat namelijk in de vraag.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Hmm, ik las dat er niet in, maar dat zou goed bedoeld kunnen zijn. In dat geval zou ik antwoorden kernfusie.
Een uitvinding die niet toegepast kan worden kun je geen uitvinding noemen. Dat is fantasie.
(Lees meer...)
AWM
15 jaar geleden
Ook voor mijn bijdrage is het het benodigde geld, dat er niet voor uitgetrokken wordt : er zijn honden, die vast kunnen stellen door hun reukvermogen, of huidcellen kankercellen bevatten, en honden, die aan kunnen geven dat 'hun' mens een epileptische aanval gaat krijgen, zodat die zich nog in veiligheid kan brengen vóór de aanval komt. Het opleiden van een blindengeleidenhond of een soho/hulphond (waar véél meer honden voor geschikt zijn...) is al niet te betalen voor een doorsnee-mens, laat stáán het eerst opsporen van honden met bovengenoemde talenten, en het opleiden hiervan......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nanorobots om ons lichaam van binnenuit te repareren, te beschermen en te verzorgen.

Woningen in een leefbaar klimaat op Mars.

Koeien die efficiënter met hun voeding omgaan en waar dus minder landbouw voor nodig is.

Toegevoegd na 16 minuten:
Vetvervangers die (ongeveer) smaken zoals vet, maar niet of minder vet zijn.

Toegevoegd na 27 minuten:
De A.I.D.A.: Een superintelligent, veredeld navigatiesysteem voor in de auto. Deze onthoudt alle persoonlijke voorkeuren van de bestuurder, waardoor hij een precies advies kan geven.

Maandblad Quest schreef hierover: "Nadat hij die kennis verzameld heeft, kan hij de automobilist nuttig advies geven. 'Ga eerst hier even tanken voordat je zus-en-zo om die opstopping heen naar de supermarkt rijdt.'"

Dus raak maar niet te gehecht aan Tom.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat heeft niet altijd met techniek te maken, maar veelal met commerciele belangen!

100 jaar geleden waren er al uitvindingen om ernstige ziektes als kanker te kunnen genezen. Artsen hebben die uitvindingen uitgeprobeerd, en na een jaar hadden ze geen patienten meer, om dure medicijnen aan te verkopen. Hebben vervolgens die uitvindingen gewoon in de afvalcontainer gegooid. Want ze verdienden niks meer.
Iedereen was genezen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij was de ontoereikendheid van de huidige technieken slechts een voorbeeld van wat het onmogelijk zou maken om zo'n uitvinding nu direct op de markt te brengen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Conan, kun je daar bewijzen voor geven? Ik ben benieuwd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@stippel: nee dat kan ik niet bewijzen. Ik was er 100 jaar geleden niet bij om er foto`s van te maken.
Maar het Internet staat vol met verslagen hierover.
Heb het echt niet zelf verzonnen.
Kernfusie, maar dat zit er aan te komen. Ik denk de redding van deze planeet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Sjips je bent me voor ;-)
Kernfusie is inderdaad mogelijk maar de grote reactor is nog in aanbouw. De vraag is nu hoe rendabel het zal gaan worden, maar daar schijnen ze niet echt over te twijfelen dat dat kan. In 2035 wordt verwacht dat de ITER reactor 1000MW gaat leveren aan het stroomnet.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zaterdag in de krant, ze verwachten over twee jaar de eerste commerciële reactor online te hebben. Maar tijd doet er niet zo veel toe, als die er maar binnen een paar decennia staat.
https://publicaffairs.llnl.gov/news/news_releases/2010/nnsa/NR-NNSA-10-01-02.html http://web.mit.edu/newsoffice/2010/fusion-ldx-0125.html https://lasers.llnl.gov/
Ik heb ooit gehoord dat er een simpel bouwmateriaal gemaakt kan worden van zand... Daarmee kun je dus alles zelf maken om een huis te bouwen... Maar het is zo revolutionair en het heeft zo veel haken en ogen commercieel, dat de uitvinding op de plank blijft liggen en op alle kanten tegengewerkt wordt... En zolang die niet door een ander uitgevonden wordt, of niet van de plank komt, kunnen we het niet gebruiken...

Dus de do-it-yourself house building kit...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deze? http://www.independent.co.uk/news/world/africa/mud-hut-with-a-difference-may-ease-africas-housing-crisis-776187.html
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Glas? Cement?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Chips, we doen al vrij veel met zand.
Hersen implantaten welke de hersenen stimuleren en lichaamsfuncties herstellen ingeval van ruggegraat of ander zenuwbaan beschadigingen.

BV het zicht herstellen bij mensen met beschadigde ogenzenuwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik heb zo'n 10a15 jaar geleden een wetenschappelijk programma gezien op bbc science waar ze een stolp lieten zien (moluculaire nanotechniek) die de moleculen uit de lucht filterde en zodoende bijv uit de lucht de moleculen samen stelde waardoor er bijv in de stolp een brood of taart werd opgebouwd,er werd toen bijgezegd dat dat op korte termijn beschikbaar zou komen,het is dus geen fictie het werkende prototype lieten ze zien,het verwonderd mij dan ook zeer dat ik er nadien nooit meer iets over heb vernomen,zoals zoveel nuttige dingen,maar zoals hier al door andere ook word gezegd alles draait om geld en zolang dat zo is zullen er geen dingen op de markt verschijnen waar de mensheid een groot voordeel aan zal hebben.
ps:ik voeg hier ivm een reactie van mij op iemands antwoord over waterstof hierboven ff een plaatje toe van het systeem dat ik lang geleden al in een auto van me heb gebouwd,daar ik dat bij de reactie niet kon doen.
de heldere staat hij uit en bij de andere zie je hem in werking.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing