Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan het dat iemand ooit ontdekt wordt als genie zonder er eerst ooit uitgesprongen te hebben?

Om een voorbeeld te geven, stel dat Dostojevski nooit echt goede of zelfs slechte resultaten had op school en er op geen enkel gebied bovenuit stak en die mag nu toch als een hele grote (genie?) gezien worden. Of Mozart.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoelde eigenlijk nog steeds bij leven.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
556

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het probleem dat je stelt ligt andersom: Als je kinderen ziet, waan je prinsen te zien, maar waar blijven de koningen?'

Vele mensen worden in hun jonge jaren angemerkt als genie, maar uiteindelijk komt het er niet uit.
Dus het antwoord op jouw vraag is NEE

B.T.W. Het zijn de beroemde fabeltjes die na de dood van een genie worden verzonnen om de verzinner hoop te geven zelf ook een genie te zijn.

Bijvoorbeeld: Einstein was een genie als middelbare school leerling, alleen was hij te eigengereid om binnen het schoolsysteem te passen. Hij stelde zichzef als 12-jarige jongen vragen die wij onszelf op latere leeftijd nog niet durven vragen. Google op"Einsteins Mirror'
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja natuurlijk! Echte waardering komt pas na de dood toch>

Denk aan van gogh, die straatarm gestorven is

Toegevoegd na 13 minuten:
Hm.. bij mijn weten was Alfred Einstein tijdens zijn school carriere niet echt brilliant..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat kan niet, noblesse oblige... Dan had hij/zij dat op enige wijze laten zien... Als dat niet zo is, dan is/was het nooit een genie...

Einstein was een middelmatige leerling op school, pas na zijn opleiding liet hij zien genie spreken, dat klopt, maar iemand die genie is en NOOIT zijn genialiteit laat spreken, dan geloof ik zijn genialiteit niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding