Waar worden zonnepanelen van gemaakt?

Zijn de zonnepanelen bestand als er met stenen tegen gegooid wordt of met een flinke hagelbui. ( denk aan de butsen in auto's en glas wat versplinterd kan worden)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

PV-Zonnepanelen (PhotoVoltaïsch) zijn doorgaans opgebouwd de volgende materialen:
* Aluminium frame
* Speciale goed lichtdoorlatende en nauwelijks reflecterende glasplaat (4mm dik, gehard en ijzerarm)
* Folie
* Silicium zonnecellen
* afdichtingen van siliconenrubber en -kit.

Wat betreft de duurzaamheid waar het gewelddadigheden als stenen gooien betreft:
Zie onderstaande opgave van een fabrikant over hagelstenen.
Er is ongetwijfeld een redelijke standaardsterkte berekend. Vermoedelijk zal men niet proberen om de panelen bestand te maken tegen excessief geweld. Het zou wel kunnen, maar het wordt gewoon te duur. Misschien wel bij satellieten.
Gooi je dus je stenen groot en hard genoeg dan zal de glasplaat, en daarmee het paneel, het zeker begeven.
Solon geeft op dat hun panelen (glasplaten) bestand zijn tegen hagelstenen met een diameter tot 25 mm bij een inslagsnelheid tot 83 km/h.