Zullen we over 50 jaar net zo terugkijken naar NU als naar 50 jaar geleden?

Net zoals we terugkijken naar 50 jaar geleden, toen er nog zwart-wit tv's waren. of een tijd terug met slechte kwaliteit camera's, kleinere auto's, etc. Zullen wij over 50 jaar of misschien wel meer er ook zo over denken zoals we het nu hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ik denk dat dat niet het geval is, 50 jaar geleden werden vraagstukken die als onoplosbaar beschouwd werden,
opgelost.
De kennisverdubbelingstijd wordt steeds kleiner, we krijgen op een vesnellende wijze inzicht in veel zaken.
Voorbeeld, 50 jaar geleden zw tv, 25 jaar geleden KTV
10 jaar geleden flatscreens/beamers, over een paar jaar
3D tv.
Met computers is het nog veel heftiger qua doorbraken
wat betreft processor geheugen en periferie.
Neem de medische ontwikkelingen, die nu sterk afgeremd worden uit verzekeringstechnische redenen.
Hoe we over 50 jaar naar deze tijd terug kijken?
We zullen dan ontdekt hebben dat we wat betreft opwarming van de aarde door CO2 geproduceerd door industrie, auto's ed. behoorlijk misleid zijn en zullen ontdekken dat de gevolgen van overbevissing, houtkap, en andere vormen van millieuvervuiling veel meer effect hebben gehad dan we hadden verwacht.
Waar we technisch zitten?!!
Alleen de mens zelf, die zal weinig veranderd zijn, dat is hij de laatste millennia immers ook niet terwijl dat wel zo wenselijk zou zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

ja natuurlijk de toekomst stopt niet.
er zijn dagelijks miljoenen mensen bezig aan nieuwe apparatuur.

2010 komt er al een lcd tv met stemherkenning.
Even later zul je er een met gedachten krijgen.
De afstandbediening wordt gewoon overbodig.

vroeger keek je naar de nintendo(box) met de Wii.
Nu kun je gewoon tenissen met je joystick...

Ze zijn al bezig met bio-chips die het leren overbodig maakt.

Toegevoegd na 9 minuten:
'vroeger keek je naar de nintendo(box) nu naar de Wii.'
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet precies wat je bedoelt met "we" en "terugkijken als nu". Wat wel zo is is dat elke generatie over het algemeen hun jeugd als normaal beschouwd. Degene die nu die nu 15-25 zijn, zullen als ze 50 zijn praten over "de goede oude tijd". Terwijl zij de weer kritiek zullen hebben op de jeugd die er dan is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat er vast wel dingen zijn waar je zo op terug kan kijken maar niet zo heftig als nu 50 jaar geleden.

50 jaar geleden was het echt wondernieuws de uitvindingen van toen, of nog ietsje langer geleden zoals de eerste telefoons, tv`s ,autos, enz,

als er nu iets nieuws komt kijken wij er niet meer zo van op omdat we al zoveel techniek gewend zijn.
maar wie weet is het over 50 jaar wel heel gek dat wij nu in een normale auto rijden je weet et niet
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beste antwoord +1,000,000
Ja, we zullen over 50 jaar ook net als nu terug kijken op deze tijd zoals wij dat nu doen op de tijd van 50 jaar geleden.

Wel zal het verlangen dat we nu hebben naar de tijd van 50 jaar geleden over 50 jaar er niet zo zijn als nu.

Ik denk namelijk dat we over 50 jaar weer wat rustiger zullen leven en meer nadenken bij de dingen die we doen dan nu het geval is. Want zoals ik het nu ervaar gaat het voor de meesten te snel en moeten we te veel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat effect is van alle tijden, maar nu geldt het nog veel sterker. Over 50 jaar zal de wereld er namelijk *heel* anders uitzien dan nu. Er kunnen dan immers geen dingen meer van de huidige kunststoffen (zoals plastic) gemaakt worden, omdat daar olie voor nodig is, en die is dan op. En momenteel worden kunststoffen gebruikt in *elk* product (als je ook het productie*proces* meetelt). En zo gauw de maatschappij er visueel anders uitziet is de vorige gedateerd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik gok dat de technische ontwikkelingen van de komende 50 jaar nog grootser zullen zijn dan die van de afgelopen 50 jaar, net zoals dat er de afgelopen 50 jaar meer ontwikkeling was dan de 50 jaar daar weer voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, heel anders... We zijn inmiddels 10 lustra ouder en 5 decennia wijzer... Nee, dus...