Wat is een lantarenvis?

Toegevoegd na 6 minuten:
(niet die vis met een lantaren).

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je niet de vis bedoelt, wat dan wel?

Antwoorden (4)

De lantaarnvis (Lampanyctodes hectoris) is een straalvinnige vis uit de familie van lantaarnvissenen (Myctophidae) en behoort derhalve tot de orde van lantaarnvisachtigen (Myctophiformes). De vis kan een lengte bereiken van 7 cm. De hoogst geregistreerde leeftijd is 3 jaar.

afbeelding:
http://alturl.com/7wxpw
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een lantaarnvis is een vis met een soort van antenne/hengel op zijn hoofd met een lichtgevend knobbeltje. Visjes worden hierdoor aangetrokken en willen naar het knobbeltje eten, maar zullen zelf worden gegeten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De lantaarnvis (Lampanyctodes hectoris) is een straalvinnige vis uit de familie van lantaarnvissenen (Myctophidae) en behoort derhalve tot de orde van lantaarnvisachtigen (Myctophiformes). De vis kan een lengte bereiken van 7 cm. De hoogst geregistreerde leeftijd is 3 jaar.
Leefomgeving

Lampanyctodes hectoris is een zoutwatervis. De vis prefereert een tropisch klimaat en heeft zich verspreid over de Grote en Atlantische Oceaan. De diepteverspreiding is 0 tot 100 m onder het wateroppervlak.
Relatie tot de mens

Lampanyctodes hectoris is voor de visserij van aanzienlijk commercieel belang.
fremar