Kan ik een verbrande steenoven pizza nog steeds opeten? of word ik dan heel erg ziek?

Ik heb hier een verbrandde steenoven pizza

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K

Antwoorden (3)

Je wordt niet direct ziek, maar verbrande levensmiddelen zijn wel kankerverwekkend. Je kunt er dus wel na jaren nog ziek van worden.

Toegevoegd na 6 minuten:
In verbrande levensmiddelen kunnen polycyclische aromatische koolwaterstoffen ontstaan, en die zijn erg ongezond.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het niet veel is kun je het zwarte er dus wel afschrapen, ook al blijf de verbrande smaak vaak wel aanwezig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus voor bamibal! Als het alleen om de randen gaat, zou ik die eraf snijden, en het niet verbrande deel gewoon opeten. Is alles verbrand, dan zou ik de pizza weggooien. De pizza smaakt dan sowieso nergens meer naar. Om de door bamibal genoemde redenen koop ik ook nooit brood met een te donker gebakken korst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tacuma: je kunt ook kanker krijgen van al
die angst om kanker te krijgen.
Tja, wat is verbrand? Zit er een zwart randje aan of is het een hoopje kool? In principe kun je een verbrand product, zolang je het niet te vaak doet, prima opeten. Je wordt er in ieder geval niet ziek van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist.
Niet van dat benauwde: het zwart er af snijden en wat
nog te eten is gewoon eten.
Even met een mesje de meest verbrande stukjes vanaf schrapen. Dan is het nog wel eetbaar, tjaa..