Waarom vergeet ik goede vragen?

Heel vaak denk ik aan iets, schiet er een vraag bij me naar binnen waarbij ik denk: hé, dat is wat voor goeievraag.nl, die moet ik onthouden, waarop ik de goede vraag straal vergeet, hoe komt dit, dat je dingen vergeet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heeft jouw telefoon geen dicteer mogelijkheid, spreek het dan meteen in je telefoon in, dan vergeet je het niet Wij zitten zo te springen om goeievragen hier op GV... Dus please onthou ze nu, doe het dan voor ons... Je vergeet alles wat triviaal is voor je, dat is de waarheid... Dus daarom vergeet je het, er zijn geen belangrijke vragen... Op zijn hoogst kan een antwoord belangrijk zijn, maar dat moet dan wel aan antwoord zijn dat de vraag niet beantwoordt, maar vernietigt... vandaar...

Zie vraag van vorige maand http://www.goeievraag.nl/vraag/goeie-vraag-hoofd-even-afgeleid.27416

Zelf heb ik hier ook vaak last van. Bij mij helpt het om de vraag een paar keer hardop te zeggen. Later onthoud je het dan makkelijker.

Als je dingen vergeet, moet je je eigen geheugen eens raadplegen. En als die te kort schiet, zou je dingen kunnen opschrijven. Daar hebben ze van die leuke memeblocs voor uitgevonden om de goede vragen ff op te schrijven. En als je geheugen ernstig te kort schiet, Dan zou ik als ik jou was een arts consulteren. Maar zo erg zal het hopenlijk niet zijn.

Dat noemt men het selectieve geheugen : een ober "vergeet" ook na een uurtje de bestelling van klanten. Essentiële dingen zullen we blijven onthouden. Futiliteiten of "invallen" zijn niet van dusdanig belang tenzij je allen voor gv leeft. Tip :notaboekje en potlood

Als je een vraag vergeet is dat niet zo erg. Dan was ie niet belangrijk. Als je hem onthoudt dan is ie belangrijk en zal je hem kunnen stellen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100