Waarom hangen ze bij voertuigen van de landmacht geen kettingen ver voor de voertuigen uit om bermbommen eerder af te laten gaan?

kost minder levens!

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Bermbommen worden tegenwoordig meestal op afstand tot ontploffing gebracht, het zijn geen ouderwetse landmijnen die door contact met het voertuig ontploffen. De ontsteking gaat met een draadverbinding of een GSM, de terrorist ziet vanaf afstand wanneer het voertuig zich in het bereik van de bom bevindt. Toegevoegd na 6 minuten: Op het filmpje zie je dan ook de bom juist afgaan bij het legervoertuig terwijl twee eerdere voertuigen ongedeerd passeren. De maker van de video wist van te voren dat de bom daar lag, wellicht is hij ook degene die de bom deed afgaan. Toegevoegd na 12 minuten: Voor de goede orde: ik plaats dit filmpje als voorbeeld, ik keur op geen enkele wijze deze terroristische actie goed, noch ben ik sympathisant van terroristen of militaire acties in landen als Afghanistan, Irak of Syria.

Bronnen:
http://www.liveleak.com/view?i=c12_1337185516

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100