Waarom hangen ze bij voertuigen van de landmacht geen kettingen ver voor de voertuigen uit om bermbommen eerder af te laten gaan?

kost minder levens!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Bermbommen worden tegenwoordig meestal op afstand tot ontploffing gebracht, het zijn geen ouderwetse landmijnen die door contact met het voertuig ontploffen.
De ontsteking gaat met een draadverbinding of een GSM, de terrorist ziet vanaf afstand wanneer het voertuig zich in het bereik van de bom bevindt.

Toegevoegd na 6 minuten:
Op het filmpje zie je dan ook de bom juist afgaan bij het legervoertuig terwijl twee eerdere voertuigen ongedeerd passeren.
De maker van de video wist van te voren dat de bom daar lag, wellicht is hij ook degene die de bom deed afgaan.

Toegevoegd na 12 minuten:
Voor de goede orde: ik plaats dit filmpje als voorbeeld, ik keur op geen enkele wijze deze terroristische actie goed, noch ben ik sympathisant van terroristen of militaire acties in landen als Afghanistan, Irak of Syria.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En waar is dat filmpje?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Filmpje is niet te zien op mobiele GV-site, wel op de gewone site.
Het filmpje is afkomstig van: http://www.liveleak.com/view?i=c12_1337185516
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Haha mooie disclaimer verdient een +1 maar helaas zit ik ook op mobiel