Is 'Eisnsteins raadsel' een betrouwbare test?

Ik heb net einsteins raadsel gemaakt. Zie link. Daarin staat dat 98% van de mensen dit niet kan oplossen. Is dat betrouwbaar? en is dit raadsel echt opgesteld door einstein?
http://www.rdzl.nl/einsteins_raadsel_raadsel.html

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is het jou gelukt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker :p was niet heel moeilijk, je moet gewoon logisch nadenken en tabellen maken. Heb jij hem gemaakt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ermee begonnen, maar vond het teveel werk. Maar dat was ook midden in de nacht, dus misschien dat ik 'm nog maar een keertje overdag moet proberen, dan kan ik toch wel beter nadenken ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou, ik heb ´m af. Grappig om een keertje te doen, maar het kost mij teveel tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik deed het in een uur, jij?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ook zoiets denk ik.
De andere raadsels op hun website zijn gelukkig een stuk sneller ;)

Het beste antwoord

Nee, het is gewoon een leuk raadsel. Heeft niets met Einstein te maken noch met intelligentie. Het is een mythe dat Einstein het raadsel bedacht zou hebben. Zoals er zoveel mythes zijn over Einstein: hij was dom op school, hij heeft geen diploma behaald, hij kon niet rekenen, hij had dyslexie, hij had dyscalculie, hij heeft de atoombom uitgevonden, hij heeft de vierde dimensie uitgevonden, hij plagieerde.
In werkelijkheid is het raadsel gebaseerd op een puzzel van Lewis Carroll, de schrijver van "Alice in Wonderland".
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En het is nu ook weer niet zo'n moeilijke puzzel dat
bijna niemand het kan oplossen. Het gemiddelde 3 sterren logigram uit de boekwinkel is lastiger. ;-)