Denken doven in gebarentaal?

vraag gaat om mensen die 100% doof zijn vanaf geboorte...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja Absoluut.

Het is niet wat je zegt, het is wat je denkt..

http://www.doof.nl/Filmpje--Nieuwe-reclamespot-Senseo-in-gebarentaal-2-1848.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
thanks Babyface

Andere antwoorden (3)

Bij mensen die voor Hun 3e jaar doof is geworden en
tweetalige onderwijs volgt, denken meestal in gebarentaal.
Daarnaast zijn ze ook nog erg visiueel ingesteld. De rest
van doven En slechthorenden hangt het alleen van aantal
factoren af. Zoals: taalopvoeding, de invloeden van het bes-
luit over het nemen van een CI, of ze nog doven heeft in de
familie en hun identiteit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waaat?
Je hebt onder niet doven taal-denkers en beeld-denkers. Beeld-denkers zul je ook bij de doven hebben. Alleen de taal-denkers passen hun denken aan aan de taal waarin ze communiceren.
Beeld-denkers zien beelden (een soort snelle filmpjes) in hun hoofd.Je hebt zelfs kans dat het beeld-denken onder deze groep sterker vertegenwoordigt is vanwege het uitblijven van taal (ze horen hun ouders niet praten) in de eerste levensjaren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf denk ik vaak in beelden, dus lijkt me dat doven dat ook doen.