Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

I.v.m met een vraag:Welk dier heeft het meest ingenieuze verdedigings mechanisme?

Vraag ik nu Welke dier heeft de meeste ingenieuze camouflage method?

Liefst met image...

Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Ik denk toch wel de kameleon.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

De kameleon natuurlijk, zie link voor plaatje
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Dan vind ik de octopus iets ingenieuzer. Die kunnen behalve de kleur ook de structuur van hun huid aan de omgeving aanpassen, zodat ze volledig in hun omgeving kunnen verdwijnen.
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Okee, goed punt, er zijn meerdere dieren die het op een hele 'slimme' manier opgelost hebben.
Dat heeft de bacterie het slimst aangepakt. Die is onzichtbaar. (voor mensenogen)
(Lees meer...)
AWM
16 jaar geleden
Wandelende tak.

Toegevoegd na 8 minuten:
Platvis.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Wat vind je hiervan..?
Gebroken botten als mes.....
De universiteit van Harvard (Cambridge) heeft een kikkersoort ontdekt die zich verdedigd door zijn eigen botten te breken en als mes te gebruiken. Als de kikker in gevaar is verbreekt hij door middel van spierkracht de kraakbeenverbinding tussen 2 stukjes bot in de tenen van zijn achterpoot. Normaal worden deze botten bij elkaar gehouden door een klein botkapje, maar door de spierkracht schiet het scherpe botje door de kikker zijn vel als een soort kattenklauw. Doordat de onderzoekers alleen nog maar dode exemplaren van deze kikker onderzocht hebben weten ze nog niet hoe hij zijn 'klauw' terugtrekt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Er zijn maar weinig insecten die kiezen voor de aanval, de meeste soorten hebben een zeer goede camouflage. Sommige soorten zijn echte meesters in vermomming en lijken sprekend op een takje, een doorn of een blad. Bekende voorbeelden zijn de wandelende tak en het wandelend blad, sommige motten zijn nagenoeg onzichtbaar als ze op een boombast zitten.
Op de foto de poppen van het oranjetipje, een vlinder.
De 'doorns' zijn werken als een prima camouflagepak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Een spin.
Bouwt een heel netwerk dat behoorlijk onopvallend is maar wel plakkerig is. Hij/zij gaat in een hoekje zitten wachten tot er ierts eetbaars tegenaan vliegt. Kruipt dan snel naar het slachtoffertje toe en heeft weer te eten.

Alleen de spin zelf is niet onzichtbaar maar verbergt zich zelf.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
De mens in ieder geval niet, zoals dat wel het geval is bij de andere vraag...

Toegevoegd na 1 minuut:
Honden trouwens ook niet, maar dat terzijde...

Toegevoegd na 8 minuten:
Het meest bizarre en ingenieuze verdedigingsmechanisme vind ik toch wel die van de octopus. Hij kan zowel de kleur van zijn huid als de huid zelf aanpassen aan zijn omgeving. En dat heb ik nog niet bij andere dieren gezien.

Getuige dit filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=ckP8msIgMYE

Toegevoegd na 10 minuten:
Voor de octopus is dit trouwens zowel een verdedigings- als aanvalsmechanisme, aangezien het dier zich noch bovenin noch onderin de voedselketen bevindt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Ik vind een egel altijd wel slim... zodra er gevaar dreigt: oprollen maar en geen dier die van stekeltjes in zijn mond houdt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
16 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing