Já, moderne! Tot de moderne Kelten worden vaak Ieren, Welsh en Schotten gerekend....

Toegevoegd na 3 minuten:
En natuurlijk in de boekwerken van Asterix en Obelix....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja hoor! Kijk maar eens naar Rapalje!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kelten waren een groot volk in Europa. Zij zijn grotendeels vermengd met andere volkeren. (Germanen)
Maar er wonen nog grotere concentraties in Ierland, Wals, Cornwall, Schotland, Bretagne.
De Keltische taal bestaat nog in die gebieden, alsook beperkt in Galicië. Tot in de 17de eeuw werd ook in Italië nog Keltisch gesproken.
Men beweert dat rood haar nog wel Keltische genen zouden zijn.
Ceilteach cónaíonn siad!! (Kelten zijn levend)

Toegevoegd na 2 minuten:
Kelten zaten beneden de grote rivieren, in België en Noord-Frankrijk. Ze vluchtten naar Engeland onder druk van de oprukkende Germanen. Toen de Germanen ook naar Engeland trokken, trokken ze zich terug in de boven aangehaalde gebieden. Een deel kwam terug naar het vasteland in Bretagne.

Toegevoegd na 5 minuten:
Onder ons leeft nog Keltische cultuur. Halloween is een mengfeest van Keltische, Romeinse, Germaanse en Christen invloeden.

Toegevoegd na 13 minuten:
In onze taal zijn nog Keltische woorden. Dreef, ambt, ijzer, lood, Ardennen, slogan zijn Keltische woorden.
Het concept van de Heilige Drievuldigheid zou afkomstig zijn van de Keltische Goden, die met 3 gezichten werden afgebeeld.