Wat is een ´mindfuck´?

Op internet zie je plaatjes staan, (Die ik immers niet begrijp) en dan staat erbij mindfuck, if you'll see it, you´ll shit bricks.. Enige idee iemand?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.5K

Het beste antwoord

Het is breder dan alleen een plaatje.

Het kan alles zijn waardoor je (ofwel direct, of pas achteraf als je er door iemand op gewezen wordt) totaal op het verkeerde been gezet wordt. Grof gezegd: it fucks with your mind.
Oftewel, door hoe jouw verstand werkt, kun je ook voor de gek gehouden kunnen worden. Vaak door optische illusies, maar het kan ook door middel van een raadsel, een wiskundige som met een onverwachte uitkomst, of door een filmpje met een totaal onverwachte plotwending.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
of exen maken er ook nogal eens gebruik van. +1
het is idd veel breder dan een plaatje, filmpje, raadseltje etc. goede verkopers kennen ook het trucje bv, maar dan op een slinkse wijze. reclames op, de indeling van de supermarkten etc. alles wat manipulatie is en de denkwijze/waarneming beinvloed valt wat mij betreft onder 'fucking with te mind', ook als het onbewust gebeurd.
(je kunt het zelfs op jezelf toepassen en je zienswijze/waarneming ermee beinvloeden)

Andere antwoorden (2)

Dat zijn foto's waar je in eerste instantie niets raars aan ziet. Maar als je beter gaat kijken zie je op de achtergrond dat iemand aan het plassen is bijvoorbeeld. Of zoals op de foto, de broek(kruis) van die man
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de plaatjes staat vaak iets raars. Je moet hier wle goed naar zoeken. Als je een paar mensen op de voorgrond ziet zie je vaak een gek gezicht oid ergens op de achtergrond. Dat you'll shit bricks slaat op dat het iets is waar je misschien van schrikt.
Wat een mindfuck is wordt bij mijn bron uitgelegd.