Wie heeft de maanden uit gevonden en waarom en hoe komt hij/zij aan de die maandnamen ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Vóórdat de huidige kalender uitgevonden was, was er de juliaanse kalender. Deze voldeed niet meer omdat men de tijd secuurder kon meten. Daarom heeft ene Lilius, onder Paus Gregorius, de nieuwe kalender samengesteld. Daarna is deze ingegaan en langzamerhand wereldwijd aangenomen. Lees hieronder er meer over bij wikipedia
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hier een stuk over de maandnamen. Wie de maanden uit heeft gevonden moet ik je verschuldigd blijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De namen van de maanden zijn vernoemd naar de namen van (voornamelijk) Romeinse/Latijnse goden