Hoeveel cavia's heb je nodig om een huishouden (2 personen) van elektriciteit te voorzien?

Een riskante vraag op goeievraag.nl

Ik ben oprecht nieuwsgierig! Bij het beantwoorden van deze vraag moet je rekening houden met veel verschillende factoren. Het is tegelijkertijd een test om te zien of je in staat bent om twee normale dingen (in dit geval elektriciteit en cavia's) op een abnormale manier met elkaar te combineren. Hiervoor is zowel fantasie als praktisch/logisch denken nodig.
Ik ben heel benieuwd of iemand met een antwoord komt.

Toegevoegd na 10 uur:
Ze wegen tussen 500 en 1500 gram en worden 25 à 30 cm lang. De wilde vorm blijft wat kleiner, tot 700 gram, en ze worden in gevangenschap ong 4-7 jaar oud.
Cavia's springen en klimmen niet gemakkelijk. Ze eten (in het wild) vooral voedsel (zoals gras) dat voor de meeste andere dieren moeilijk verteerbaar is. Dit voedsel bevat weinig energie, zodat cavia's vrijwel doorlopend moeten eten. Ze produceren daardoor ook constant keutels. Cavia's zijn het actiefst in de ochtend- en avondschemering. Cavia's kunnen niet naar beneden kijken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Alle afvalstoffen , zeker de poep van de cavia's, kan je omzetten in biogas.
Heb laatst een documentaire gezien van een aantal woningen waar de menselijke ontlasting en urine werd opgevangen en in een verwarmde tank met bacterieën omgezet in biogas, dat werd weer gebruikt voor verwarming.
Ik dacht dat er van 5 woningen nodig was om 2 woningen te verwarmen.
Natuurlijk kan je dat ook omzetten in elektriciteit.
Maar hoeveel cavia's heb je nu nodig voor een huishouden van twee pers.?
In mijn voorbeeld ging het om de afval van 5 huishoudens van 3 pers.
Dat was slechts genoeg voor 2 huishoudens, voor verwarming.
Dat is totaal 5x3= 15 ontlastingen per dag en dan de urine.
Tja, hoeveel Cavia's?
2000? ligt er ook aan hoeveel stikstof er in zit?
Wat ze eten enz. maar het moet zeker kunnen.
Leuke goeie vraag!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

niet 1. is namelijk een vorm van dierenmishandeling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik ook.
Dierenmisbruik.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry, maar dit is geen antwoord op de vraag
Je kunt het op een indirecte manier bekijken... Het voer dat ze eten per dag... Daarvan bepaalt je de calorische waarde en dat is dan de maximale arbeid die al die cavia´s kunnen leveren... Arbeid is kilowattuur... Dus dan kun je terugrekenen... Ik schat dat je meerdere tientallen cavia´s nodig hebt, misschien wel 100 of meer... Maar dan ben je wel aan voer veel meer kwijt dan stroom, dus ik zou het je niet aanraden om dat te proberen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat weegt zo'n cavia?
dit om de massa in energie om te zetten... dan heb je er voorlopig maar 1 nodig, en geen looprad.
itsme
14 jaar geleden
itsme
14 jaar geleden
Dan hoeven we de cavia alleen maar een deel van zijn/haar haar af te laten staan, dat is ruim voldoende om twee personen langdurig van energie van te voorzien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-) goede suggestie. Maar hoe zet je massa om in energie??
Als je geen elektriciteit gebruikt in je huishouden heb je helemaal geen cavia's nodig.
Behalve misschien weer een om je te vermaken nu je alle leuke dingen die je met elektriciteit had kunnen doen moet missen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt beter konijnen gebruiken, die geven een hoop seksuele energie af!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt natuurlijk aan wat de verbrandingswaarde van een cavia is. Maar aangezien niemand dat wil uittesten om overduidelijke redenen zal je er niet zo snel achterkomen, ben ik bang... :P
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met 0 cavia's kom je het dichtste bij je doel.

Omdat de cavia's zelf ook energie verbruiken om te leven, moet je er altijd meer energie in stoppen dan je eruit haalt.