Kan je een beeld projecteren in de lucht zonder een achtergrond?

Kan je een afbeelding in de lucht projecteren zonder achtergrond scherm?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (3)

Nee, het beeld moet toch ergens reflecteren. Anders verdwijnt het licht richting maan. En op een wolk projecteren die kilometers ver staat lukt je denk ik ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jawel. Je kunt een felle bundel licht de lucht in sturen. De bundel kan een bepaalde vorm hebben, bv het logo van iets. Door de bundel te bewegen is het mogelijk om vanuit verschillende posities de afbeelding te zien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ook bij 'lasershows' wordt gebruik gemaakt van damp om het beter zichtbaar te maken, het licht op zich is pas zichtbaar als het ergens op reflecteert. En Batman ziet zijn signaal in werkelijkheid ook alleen maar als het bewolkt is.
Nee. Iets zien betekent dat jouw oog licht opvangt. Dus Het moet of rechtstreeks of via weerkaatsing komen . Dus licht de lucht insturen zonder het te laten weerkaatsen of reflecteren zul je niet zien.

Test: Zie je de lichtbundel van een zaklamp wanneer je deze aan hebt (in droge lucht of niet al te vochtige lucht?)?