Wat zijn nocisensoren?

Ik heb opgezocht bij google afbeeldingen ter verduidelijking, maar op de meeste afbeeldingen staat tekst in een andere taal.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

http://www.wikifysio.nl/tag/nocisensoren/

en
Een aparte groep sensoren zijn de nocisensoren, zij zorgen voor pijn. Deze sensoren zijn geen vertaalmachientjes, ze vertalen geen taal, niet één soort informatie. Nocisensoren zijn meer een beveiligingssysteem. Ze waarschuwen als er beschadiging plaatsvindt, of als er grote kans is op beschadiging. In bijna elke taal kan een te grote prikkel pijn veroorzaken: heel fel licht, heel zuur, een flinke ruk aan je arm, een harde knal
bron: http://www.museumkennis.nl/nnm.dossiers/museumkennis/i006263.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, je was net even wat sneller dan ik.
Plusje :D

Andere antwoorden (1)

Dit vind ik op google:

Een aparte groep sensoren zijn de nocisensoren, zij zorgen voor pijn. Deze sensoren zijn geen vertaalmachientjes, ze vertalen geen taal, niet één soort informatie. Nocisensoren zijn meer een beveiligingssysteem. Ze waarschuwen als er beschadiging plaatsvindt, of als er grote kans is op beschadiging. In bijna elke taal kan een te grote prikkel pijn veroorzaken: heel fel licht, heel zuur, een flinke ruk aan je arm, een harde knal.

Er is nog veel meer op google te vinden hoor, maar dan moet je zoeken op internet en niet bij de plaatjes.
Ik krijg hier alles in het Nederlands.