Wat is het verschil tussen Silica en Silicium? Beiden te koop in tabletvorm bij de natuurvoedingwinkel.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
20.3K

Het beste antwoord

Silica is het oxide (chemische verbinding van metaal en zuurstof) van silicium (kiezelzuur). Kiezelzuur is essentieel voor de ontwikkeling en groei van de hogere dieren en mogelijk van de mens, omdat het een onderdeel is van bot, kraakbeen en bindweefsel.
Puur silicium veroorzaakt specifieke ontstekingsreacties. Als je silicium op een homeopathische wijze verdunt, blijkt een heel waardevol middel te ontstaan om die ontstekingen te remmen en zelfs weefsels die beschadigd zijn t.g.v. die chronische ontstekingsreacties, enigszins te herstellen.
Silicea D6 is een homeopathisch geneesmiddel dat wordt toegepast bij broze nagels en ter voorkoming van huidinfecties. Silica wordt vooral toegepast voor het behoud van gezond kaakbeen, collageen en sterke botten.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
weer zo'n rare min, plus

Andere antwoorden (2)

Silica is geen zuiver siliciumdioxide (silicium) waarschijnlijk is er een gerin verschil van het aantal atomen of iets dergelijks.

Toegevoegd na 27 seconden:
correctie: gerin is gering
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Silicium is een Metalloïde (soort ijzer) waar siliciumdioxide van gemaakt word. siliciumdioxide word gebruikt als bindmiddel in tabletten. Silica is een ander woord voor silliciumdioxide