Kun je via DNA aantonen uit welke rassen je bent samengesteld?

Ik dacht namelijk dat dit niet kon, maar volgend stukje komt uit de wiki pagina van snoop dog; "A DNA test read by George Lopez on Lopez Tonight revealed Snoop Dogg to be of 0% East Asian, 23% Native American, 6% European, and 71% African descent .

Weet iemand hoe dit zit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
Dat kan ik je zo al vertellen, je bent 100% van het menselijke ras.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat kan ! Ik las laatst een artikel in een Amerikaans blad , dat het DNA van een hele groep afro Amerikanen ,werd uitgezocht ,maar het resultaat was heel anders dan verwacht ! Een aantal had typisch Europees DNA :) ja het kleurtje is maar een klein onderdeel vh geheel !aan de hand vh DNA is ook de Route ,te herleiden hoe de mensheid zich heeft verspreid ,van uit Afrika . Ook pas nog dat v het DNA van een Fam In Gb kon aan getoond worden dat die er al zo 2000 duizend jaar woonden .aan de hand van een fossiel gevonden in een grot .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze kunnen alles aan je DNA zien!
Dus ook dat.
Je DNA is je genetische code hè?
Ingewikkeld,maar wel interessant.

Het beste antwoord

Dat kan met wiskundige modellen. Het model is echet maar zo goed las wat je er aan gegevens in stopt. Wel opvallend om te zien dat er veel indiaans DNA wordt gevonden en geen oost aziatisch terwijl de indianen oorspronkelijk afkomstig zijn uit Oost Azie, blijkbaar heeft men markergenen gebruikt van vrij recente origine. Het pricipe is niet al te ingewikkeld, er worden dna monsters genomen bij mensen met een zoveel mogelijk ongemengde achtergrond (natuurvolkeren bv). Genen die alleen in zo een goep worden gevonden worden dan gebruikt als marker. Als SDD chinese voorouders had gehad zouden er waarschijnlijk wel enkele markers typerend voor Chinezen in zijn DNA hebben gezeten. Op grond van dit soort waarschijnlijkheden wordt een meest waarschijlijke vooroudersamenstelling vastgesteld.De kwaliteit van deze schatting wordt beter naarmate je meer en betere markergenen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan. Hebben ze met Hitler gedaan. Daar uit bleek dat mij 20% joods was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mij=hij
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bronnen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja,dat is zo hè?Heb ik ook in een docu gezien.
Hitler was idd deels joods.
Ongelofelijk eigenlijk.
Wist hij dat nou zelf,of is dat later uitgekomen?
Of weet je dat niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Opzienbarend is dat Hitler tot de haplogroep E1b1b blijkt te behoren, die weinig courant is in Duitsland en West-Europa. Deze ‘genetische vingerafdruk’ komt veel vaker voor in het zuiden: bij 25 procent van de Grieken en Sicilianen, en bij maar liefst 50 à 80 procent van de Noord-Afrikanen. Haplogroep E1b1b komt het frequentst voor bij de Berbers en daarnaast ook in Somalië (> 80%). Opvallender nog is dat de haplogroep van Hitler de tweede vaakst voorkomende haplogroep is bij de Asjkenazische Joden.