In 1921 ontwikkelden Theodor Kaluza en Oskar Klein onafhankelijk van elkaar het idee dat elektromagnetisme in een verenigde krachtentheorie afgeleid kan worden van zwaartekracht als er vier in plaats van drie ruimtelijke dimensies zijn, en deze vierde opgerold is in een kleine cirkel. Deze theorie staat bekend onder de naam Kaluza-Klein-theorie.

De officiële geboorte van de snaartheorie gaat terug tot 1970, toen drie theoretici op het gebied van elementaire deeltjes (Yoichiro Nambu, Holger Bech Nielsen en Leonard Susskind) zich realiseerden dat de beschrijving van de sterke kernkracht door Gabriele Veneziano uit 1968, ook voor de kwantummechanica van trillende snaren geldt.

Bron Wiki
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil je de bron (link) bij je antwoord zetten? Dan kunnen mensen het hele verhaal makkelijker nalezen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat er toch onder?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Snaartheorie De geschiedenis van de snaartheorie staat er letterlijk in. Eerste Google hit...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Klopt daar is dit het relevante stukje van voor deze vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel de URL die RoepiRoepi geeft. Die kan je in het veld bron plakken. Je bron is trouwens Wikipedia, niet "wiki".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
thanks! plusje.