Aan een handschrift kun je meestal zien of het van een man of van een vrouw is. Hoe komt dat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is helemaal niet waar. Zeker mooie handschriften zijn altijd van vrouwen. Mannen hebben ook weleens mooie handschriften.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb het niet over mooie handschriften. Ik heb het over het algemeen aanzicht. Als iets geschreven is en jij leest het kun je meestal zien of het van een man of vrouw is. Dat bedoel ik ermee.

Het beste antwoord

Het is algemeen bekend dat de fijne motoriek bij vrouwen doorgaans beter ontwikkeld is dan bij mannen. Ik denk dat t daarom ook komt dat de vrouwen netter en mooier schrijven dan mannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een simpele vraag voor een vraagstuk waar we niet helemaal uit zijn.
In:
Do differences in sex hormones affect handwriting style?
Evidence from digit ratio and sex role identity as
determinants of the sex of handwriting
(John R. Beech *, Isla C. Mackintosh)
uit 2004 komen een aantal theorieën langs.
De conclusie is vaag, maar wijst enigszins de kant op van de foetale hormonale ontwikkeling en de lengte van de vingers.

"These findings suggest that prenatal
hormonal influences can affect later female handwriting performance and might even affect developmental
inter-hemispheric differences, but do not appear to impact on males.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik snap niet hoe iemand hier een minnetje voor kan geven. Hij geeft nota bene een wetenschappelijke onderbouwing!
Een vrouw hecht er denk ik meer waarde aan dat het er mooi uitziet(inhoud is ook belangrijk natuurljik). Voor een man is het meer belangrijk dat de inhoud van de tekst goed overkomt.
Aan de schrijfstijl is het meestal ook goed te zien of de tekst van een man of een vrouw is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een vrouw is van nature nauwkeuriger,ook wat het handschrift betreft. Vaak raffellen mannen brieven af, terwijl een vrouw er toch net iets meer aandacht aan besteed. en inderdaad vrouwen hebben nu eenmaal een fijnere motoriek