Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

In hoeverre kan je een weersverwachting voor de komende twee weken serieus nemen?

is het echt redelijk betrouwbaar op zo'n lange termijn, of kan er nog van alles veranderen?

12 jaar geleden
1.6K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De eerste paar dagen kun je serieus nemen, die daarna worden steeds onbetrouwbaarder. In de eerste 3 dagen is de betrouwbaarheid het grootst. Hierna neemt het snel af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bijna niet, zeg voor 25%

Toegevoegd na 2 uur:
Als ik mijn iphone app, weather pro raadpleeg, kan ik ook 2 weken vooruit kijken, vaak klopt er niks van! :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dat klinkt goed, maar heb je daar een onderbouwing voor?
Dat kun je meestal beter bij slecht weer als bij goed weer.
De komende 4 dagen wordt het veel regen.
Vrijdag ,is er de kans op wat verbetering.
Maar dat is tegenstrijdig tussen de weermannen.
Ze weten zelf niet welke kant het opgaat.
Denk aan het spreekwoord.
Het weer is van de Heer.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 'n forse korrel zout...!

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar...., met 'mijn' voorspelling zitten ze er doorgaans dichtbij! (land- of zeeklimaat)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets zo veranderlijk als het weer.
Als hier de zon schijnt kan 5 km verderop de plaatselijke bui vallen.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Een weersverwachting is altijd een voorspelling van de toekomst, daarvoor kunnen de meteorologen alleen kijken naar wat er eerder gebeurde en wat er nu gebeurd, aan de hand daarvan maken ze een verwachting wat er zal komen. Omdat iedereen de feiten anders interpreteerd zitten er veel verschillen in de weersverwachtingen. Voor 1 dag zijn de weersberichten al niet helemaal te vertrouwen dus voor 2 weken al helemaal niet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding