In hoeverre kan je een weersverwachting voor de komende twee weken serieus nemen?

is het echt redelijk betrouwbaar op zo'n lange termijn, of kan er nog van alles veranderen?

12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

De eerste paar dagen kun je serieus nemen, die daarna worden steeds onbetrouwbaarder. In de eerste 3 dagen is de betrouwbaarheid het grootst. Hierna neemt het snel af.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bijna niet, zeg voor 25%

Toegevoegd na 2 uur:
Als ik mijn iphone app, weather pro raadpleeg, kan ik ook 2 weken vooruit kijken, vaak klopt er niks van! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dat klinkt goed, maar heb je daar een onderbouwing voor?
Dat kun je meestal beter bij slecht weer als bij goed weer.
De komende 4 dagen wordt het veel regen.
Vrijdag ,is er de kans op wat verbetering.
Maar dat is tegenstrijdig tussen de weermannen.
Ze weten zelf niet welke kant het opgaat.
Denk aan het spreekwoord.
Het weer is van de Heer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met 'n forse korrel zout...!

Toegevoegd na 3 minuten:
Maar...., met 'mijn' voorspelling zitten ze er doorgaans dichtbij! (land- of zeeklimaat)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niets zo veranderlijk als het weer.
Als hier de zon schijnt kan 5 km verderop de plaatselijke bui vallen.
12 jaar geleden
Een weersverwachting is altijd een voorspelling van de toekomst, daarvoor kunnen de meteorologen alleen kijken naar wat er eerder gebeurde en wat er nu gebeurd, aan de hand daarvan maken ze een verwachting wat er zal komen. Omdat iedereen de feiten anders interpreteerd zitten er veel verschillen in de weersverwachtingen. Voor 1 dag zijn de weersberichten al niet helemaal te vertrouwen dus voor 2 weken al helemaal niet.