Hoe zou het er uit zien als je in een geheel afgesloten bal van een spiegel zou zitten. zou je en gang zien, of je zelf in groot?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd:
http://www.goeievraag.nl/vraag/bol-binnenzijde-rondom-voorzien-spiegelglas.14003
Maar niet een echt goed antwoord gehad, naar mijn idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goede vraag..+1

Antwoorden (7)

Ik denk dat je jezelf oneindig vaak onherkenbaar vertekend en steeds kleiner herhaald ziet worden in alle richtingen.

Deze gedachte beredeneer ik doordat het kijken in een holle spiegel het spiegelbeeld vertekent. En bij plaatsing van twee spiegels tegenoverelkaar ontstaat een eindeloze herhaling.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet jezelf in veelvoud, maar dan als tientonner
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je ziet jezelf eindeloos weerkaatst, maar dan enigszins vervormd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk ik ook.
Je ziet helemaal niks want het is aardedonker.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het enige juiste antwoord +1
Ik denk dat je jezelf slechts één keer ziet.
Maar dan wel helemaal rondom, dus onherkenbaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk is het óf helemaal donker, omdat er geen licht is, óf helemaal wit, omdat het licht overal weerkaatst in de spiegels, zeker in een bol.

Toegevoegd na 2 minuten:
En dat gaat er natuurlijk van uit dat jijzelf geen bron van licht kunt zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hele bol is niet nodig om je dit voor te stellen.
Je blikveld is namelijk kleiner dan een halve bol.
In een hele bol je hoofd draaien verandert daar niets aan.
een enorme soeplepel volstaat, en dan hoeft het ook niet donker te zijn.
Toch een hele bol?; neem een zaklamp mee.