Waarom word de echte energie zuinige auto niet gemaakt?

Ik weet niet in welke categorie ik deze vraag moet plaatsen. Het gaat dus niet over auto's alleen, maar ook over techniek.

Er bestaan auto's die op water rijden.
http://www.garagetv.be/video-galerij/zowietje/Auto_rijdt_op_Water_H2O_car.aspx

Er bestaan auto's die op wind kunnen rijden dmv een windturbine. (al is de actieradius niet zo groot).
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/26440-kan-een-auto-rijden-op-windenergie.html

Rijden op stroom is niet bepaald energie zuinig, denk eens aan kolencentrales.

Met de techniek van nu, is het toch mogelijk om deze 2 energie zuinige manieren van auto rijden te combineren?
Accu's kunnen via zonnecellen en/of dynamo opgeladen worden.

Dus doordat je windturbine gebruikt, zal je minder water verbruiken.
Lijkt mij een win-win situatie.

Mijn vraag dus.
Waarom kiest men niet voor een echt zuinige manier van rijden zoals ik aangeef? De techniek bestaat al!

Kan dit echt niet of wilt de regering het niet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Rijden op stroom is best energie zuinig, een elektromotor is namelijk erg efficiënt als aandrijving van een auto. Als de soortelijke massa van de accu packs nu nog iets naar beneden gaat dan ontstaat vanzelf een goed alternatief voor de verbrandingsmotor.

Omdat men hier lang aan moet verdienen. Het moet geld opleveren. Ze kunnen naar de maan, ze willen onzichtbaarheid waarmaken, wat ze nu gedeeltelijk gelukt is. Dab haddeb ze dit allang al kunnen doen. Maar het moet nog eerst wat geld brengen . Kapitalisten.

Economische belangen. Is overigens ook erg vreemd bij elektriciteit. Boeren die hun groene stroom niet op het net kwijt kunnen, gezien deze al geheel bezet is door gewone stroom. Maar anders kijk is de docu in de link:

Water is verbrande waterstof. Daar haal je geen energie meer uit...tenminste niet chemisch. Een auto die op water rijdt , sec water zonder iets anders, geloof ik niet totdat iemand me de energie balans ervan laat zien. Er zijn al vaak claims geweest van dit soort motoren, nog nooit echter is er 1 productie rijp geweest...werkten ze wel zo goed dan waren ze ook buiten de grote fabrikanten om al een keer geproduceerd.. Op windenergie kan technisch wel, op zonne energie ook (solar races in australie zijn daarvan het voorbeeld). Op elektriciteit rijden is, ondanks de centrales, met de huidige technologie schoner te krijgen als het gebruik van verbrandingsmotoren. Daarvoor moet dan de nieuwste, bijna nog laboratorium technieken, gebruikt worden. Gegeven dat zelfs een simpele solarwagen (utwente) al een budget heeft van 1 miljoen euro is het mij duidelijk dat het wel kan maar economisch nog niet haalbaar voor "Jan en Alleman". Ik heb er wel hoop op dat dit gaat veranderen. Ik denk overigens dat elektrisch rijden het eerst ingang zal vinden in scandinavie en bv zwitserland. Landen die over veel schone elektriciteit beschikken via de stuwmeren.

het enig realistische alternatief voor het huidig vervoer is momenteel zonne-energie. belangrijke reden dat eea niet echt in productie gaat is de wensen van de consument. als het ons werkelijk ging om goed en milieuvriendelijk vervoer dan waren er geen duizenden soorten auto's maar slechts n paar goed doorontwikkelde veilige en milieubesparende etc. we vragen zelf om de bmw mercedes etc net zoals we nike en adidas of nokia en blackberry willen. wij vragen, de industrie draait...

Puur economisch eigen landsbelang. Als men echt zo'n energie zuinige auto op de markt zou brengen en iedereen zou op de duur overstappen op zo'n zuinige auto waar moet men dan accijnsbelasting over innen en de BMP belastingen. ? Was het niet Shell die de auto's die op waterstof konden rijden gelijk alle rechten afkocht ? Ze waren veel te bang dat deze auto op[ de markt zou komen, want aan wie moeten ze dan de benzine verkopen ? Nee, in feite wil de regering helemaal niet dat we zonder auto komen te zitten en nog minder wil men dat wij zuinige auto's gaan rijden want dan komt er geen belasting centen genoeg in het laatje en daar is de begroting juist wel op gebaseerd dat er aan het einde van het jaar een x bedrag aan accijnsbelasting en wegenbelasting binnen komt. En dat is het hele eier eten.

Ik word wel eens moe van deze vragen die van een samenzwering van de industrie uitgaan. Het is allemaal een kwestie van natuurkunde. Om een auto in beweging te krijgen is energie nodig. Deze energie moet ergens vandaan komen. Batterijen hebben op dit moment niet genoeg capaciteit, verder moet ook deze elektriciteit ergens vandaan komen, dus verleg je het probleem alleen maar. Waterstof moet ook eerst geproduceerd worden, hiervoor is ook elektriciteit nodig, zie verder het probleem van de batterijen. Denken jullie nu echt dat als er een fabrikant was die een auto kon produceren die 1:50 zou rijden, terwijl de rest 1:15 rijdt, dat deze fabrikant deze auto niet op de markt zou brengen? 90% van de verkochte auto's zou deze 1:50 rijdende auto zijn! Verder is het rijden op een windturbine natuurlijk ook onzin, de wet van behoudt van energie bepaalt dat er meer energie moet komen van de windturbine als dat verbruikt wordt. Je kunt dus rijwind niet gebruiken om energie op te wekken. Er komt nu eenmaal minder energie vrij in de windturbine als nodig is om op snelheid te blijven.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100