in principe wel je haal twee maten door elkaar denk ik

milliliter is een inhoud maat
en dus geen gewichtsmaat
10 ml kwik weegt zwaarder dan 10 ml water zeg maar

milligram is een gewicht maat

als 10 milliliter bloed zwaarder weegt dan die 14 mg in totaal kan dat
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat laatste klopt alleen als bloed geheel uit dna bestaat.
capthavoc
12 jaar geleden
ik zei ook al in principe ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk. In principe :P Natuurlijk bevat 10 ml bloed geen 14 mg DNA. Wauw, Jorryt had eens gelijk...
Ik denk het niet, niet rechtstreeks althans.
Ik heb jaren geleden voor mijn studie (en later ook werk) ook aan DNAisolatie gedaan. Daar moest uit een buisje bloed DNA geisoleerd worden en als ik het mij goed herinner waren we daarbij blij als we en 1 ml water 1 ug (microgram) DNA hadden, soms misschien 2 ug.
Daarna konden we mbv de PCRtechniek wel bepaalde delen van het DNA vermeerderen, om uiteindelijk een DNAprofiel te verkrijgen (tbv orgaantransplantatie) maar dat waren ook geen milligrammen.