Hoe kan het dat ik 9 van de 10 keer als ik op de klok kijk een dubbele tijd zie ?

Als ik op welke klok dan ook kijk om de tijd te weten dan is het 9 van de 10 keer een dubbele tijd.. 09:09 10:10 11:11 etc etc .
Is dit toeval ?

Toegevoegd na 1 uur:
Ik kijk nooit bewust op de klok, en kan het ook niet timen op een dubbele tijd, ik kijk altijd naar de tijd op mijn gsm , en als ik die open schruif is het vaak een dubbele tijd , niet alleen 20:20 maar ook bv 20:02 zie ik vaak ..... ik denk er verder niet over na ..
het gebeurt gewoon !

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

1. Het kan natuurlijk toeval zijn. Misschien heb je een bepaalde gave daarvoor (moet je wat meedoen!) Of is het gewoon een gewoonte van je lichaam (alhoewel, er zitniet telkens een vaste periode tussen (van 20.02 naar 20.20 is namelijk 18 minuten, maar van 09.09 naar 10.10 61 minuten)
2. Het kan ook 'selectieve herinnering' zijn. Misschien kijk je vaker op je klok en dan staat er bijvoorbeeld 13.10, wat niet bijzonder is en dat onthoud je dan niet. Maar als er dan staat 11.11 en later 20.20 dan onthoud je dat en ga je denken: Hé! Maar dan kijk je dus niet alleen maar op die tijden, dan onthoud je alleen die keren. (snapje?)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, punt 2 wilde ik als antwoord geven. Dat is het volgens mij. Je kijkt veel vaker op de klopt, maar meestal is het niet eens om te zien hoe laat het is, maar uit gewoonte. Ik weet van mezelf dat ik wel eens naar de klok kijk en me een minuut later al niet meer kan herinneren hoe laat het eigenlijk was.
Dubbele tijden vallen echter wel op en die onthoudt je dus. +1 voor dit antwoord!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
bedankt voor uw antwoord op mijn vraag..

Andere antwoorden (9)

Je kijkt blijkbaar om het uur + 1 minut. Het is vast een gewoonte geworden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik kijk niet om het uur naar de tijd :P
Tsja, meer dan toeval kan ik het niet noemen. Of je kijkt ook op andere tijden, maar het valt je pas op dat je kijkt als het een dubbele tijd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij is het iets meer dan toeval. Een soort repeterend gedrag, wat in je hoofd zit. Net zoiets als
dat sommige mensen altijd wakker worden net voordat de wekker gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voordat jij gaat kijken, stel je al de vraag: zal het weer dubbele cijfers zijn?
Zal ik nu kijken, of nu, of nu, nee, nu...

Je hebt helderziende gaven om precies te kijken op het moment dat er inderdaad dubbele cijfers zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk er niet over na ... het gebeurt gewoon !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gdanonym: ik neem aan dat je dit niet serieus meent, zo wel, dan zou ik maar met een verstandig iemand gaan praten.
Kan toeval zijn, maar ook niet.
Ik zie ook vaak een dubbele tijd. Als het bijvoorbeeld vijf over 10 is, denk ik dat het tien voor een is en krijg ik honger.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha +1
Toen ik jouw vraag las keek ik voor de grap hoe laat het was. En het was 13.13 uur:p
Maar veder heb ik dat ook heel vaak. Ik heb het idee dat ik het elke avond 22.22 uur zie worden, maar dat is vast niet zo. De achterliggende gedachte is denk ik dat je alle andere tijden niet onthoudt, omdat ze niet opvallen. De tijden die wel opvallen onthoudt je wel en zo denk je dat die tijden veel vaker voorkomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed punt +1
Komt me heel bekend voor.
als ik naar bed ga is het vaak 11:11 of 12:12,maarook wel eens 12:34, maar vaker dubbel.
Ik vraag me al jaren af waarom ik nu precies op deze tijd naar bed ga of waar dan ook heen.
Nu is het wel zo, als de klok een andere tijd aangeeft valt het ook niet op en weet je het ook niet, hierdoor lijkt het misschien meer voor te komen dan het ook werkelijk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het kan zijn dat je iets met cijfers hebt en vooral dubbele cijfers. Dan vallen dit soort dingen meer op.

Zelf heb ik het met om 23.04 uur. Heel vaak als ik 's avonds op de klok kijk, is het precies die tijd. Maar 23 / 4 of wel 23 april is mijn verjaardag.
Daarom valt het me op. Zal op andere tijden ook op de klok kijken, maar daar heb ik dan niets mee en blijft het ook niet hangen.

Anderen het misschien hebben bij 12.34 uur, een rijtje van 1234 of met bepaalde data.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je doet het onbewust. maar als dit compleetonbewust zou zijn zou je het niet weten dat je het doet. dan kijk je gewoo echt hoe laat het is en niet of de tijd ook dubbel is.
ik had het gisteren heel toevallig met de kilometers.
het waren er 130 en elke keer als ik keer waren er precies 20 voorbij. eerst zie je dat niet later merk je dat en in je onderbewustzijn (echtwaar) ga je er naar kijken.