Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe komt het dat wanneer men voorwerpen op een transportband van links naar rechts komende, anders ervaart dan voorwerpen komende van de andere kant?

deze week een vreemde gewaarwording meegemaakt,
ik stond aan de ene kant van een transportband om het geproduceerde artikel te controleren, tot hiertoe alles ok,
toen ik mij aan de andere kant plaatste om hetzelfde te doen, kreeg ik koppijn en de drang om te braken, hoe kan dit ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
555

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dit komt omdat je hersenen er na een tijdje aan gewend zijn, om de beweging van de transportband te verwerken.

Als je dan vervolgens van kant gaat wisselen, raken de hersenen eerst even in de war. Dit kan misselijkheid veroorzaken.

Als je eerst een pauze neemt, voordat je van kant wisselt, zul je deze misselijkheid veel minder of helemaal niet ervaren.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het menselijk brein is zo geprogrameerd en dan klopt je beeld niet meer.
Is ook zo in films. Als een auto komt is dat altijd van links naar rechts en als hij gaat zal hij de andere kant het beeld uitrijden.
Dat zit zo ingebakken in je brein.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding