wat is beter om je baard af te scheren met een scheermesje of een scheerapparaat

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat licht eraan wat voor soort haren je hebt, en wat voor je huid fijn is. Over het algemeen is scheerapparaat confortabeler voor de huid. Maar als je nog jong bent werkt scheermesje prima. (bij mij dan)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je echt een baard hebt, is het het beste om eerst zoveel mogelijk eraf te knippen met een schaar. Opzich maakt het niet eens zoveel uit. Ligt eraan wat je zelf prettiger vind.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het best is om eerst met een schaar (en daarna met een nagelschaartje) zoveel mogelijk baard weg te knippen. Daarna zou ik een scheermesje gebruiken. Vanwege de werking van een mesje heb je dan geen last van de haren, die dan toch nog redelijk lang zijn. Een scheerapparaat werkt het best op korte haren, die rechtuit staan en niet overlappen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gebruik een tondeuse werkt perfect om strakke vormen mee te maken. !! met en scheer mes lukt dat niet maar goed kaal word het daar wel mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Echt vele honderden euro's heb ik uitgegeven aan elektrisch scheerapparaten, maar steed met een treurig resultaat, altijd een kapot geschoren gezicht en een baard die niet echt weg was.
Scheer me nu om de dag met een krabbertje en scheerolie en het resultaat is prima.
Dit geldt natuurlijk niet voor iedereen, er zijn ook mensen die het omgekeerde ervaren.
Het komt er dus op neer dat het veel te maken heeft met huid en haar type.