In een kernreactor worden er kettinreacties van kern splittingen opgewekt.
In een kerncentrale worden meerde van deze kernreactoren geplaatst + extra voorzieningen.
Dus eigenlijk is de kerncentrale de behuizing van 1 of meerdere kernreactoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een kerncentrale is de complete fabriek met alles d'r op en eraan. De kernreactor is de ruimte in die fabriek waar de energie uiteindelijk wordt opgewekt....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kerncentrale is het hele gebouw met alles wat ervoor zorgt dat de stroom buiten het gebouw komt. De kernreactor is de energiebron die radioactief is en in een reactorvat opgesloten zit. Dat is het begin van de keten van stroom opwekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen verschil