Rad is een maat van hoeveelheid stalling (tegenwoordig wordt dat gemeten gray), dat zegt nog niets over het gevaar, dat is namelijk afhankelijk van het soort straling. Gevaar van straling meet je in rem (tegenwoordig gemeten in Sievert).

Op site in de link staan de verwachte gezondheidseffecten van een hoeveelheid rem die je in een week hebt ontvangen. De gegevens zijn afkomstig uit een handboek uit 1996 van de NAVO
Bij minder dan 150 rem in een week is volledig herstel verwacht
300 rem: sterfte uiteindelijk 10% van de gevallen
530 rem: sterfte uiteindelijk meer dan 50% van de gevallen
830 rem: sterfte uiteindelijk meer dan 99% van de gevallen

En dan heb je natuurlijk ook nog allemaal niet echt leuke ziekteverschijnselen.