Waarom sneeuwt het erg veel terwijl de aarde opwarmt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nu ga je er vanuit dat de aarde opwarmt maar statistieken weerleggen dat. Het klimaatrapport geeft een kleine stijgende lijn aan maar dat kwam doordat de weerstations op de koudste plekken waren verwijderd. Als je daarvoor corrigeert zie je juist een dalende temperatuur.

Het beste antwoord

Omdat één van de gevolgen van de opwarming van de aarde is dat de ijskappen smelten. Daardoor komt er heel veel koud water in de oceanen, waardoor de warme golfstroom wordt verstoord. Daardoor zal het klimaat dat door die warme golfstroom vrij mild is, juist afkoelen. Meer sneeuw, hagel, stormen, overstromingen, kortom, extreme weertypen. Dan kan het in de bovenste luchtlagen wel een paar graden warmer zijn, op aarde zul je eerder het tegenovergestelde ervaren. Eén van de grootste risico's / gevaren van opwarming, is een heel snel opkomende (korte) ijstijd.

Voor een iets uitgebreidere uitleg : zie bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat klopt wat er staat want ik heb zoiets gelezen dat de stroming gaat veranderen in de oceaan

Andere antwoorden (2)

Je zou denken dat de temperatuur zal stijgen over de hele wereld, maar ik heb ergens gelezen dat in NL de temperatuur iets zal dalen. Dat komt doordat de zeestromingen langzaam aan het veranderen zijn. Daardoor komt er minder warme lucht deze kant op en zal het hier ietsje kouder worden in plaats van warmer!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Temperatuur stijgt gemiddeld maar dat betekent niet dat de niet winters kouder kunnen zijn en de zomers nog Iets warmer....
Uiteindelijk zal er een ijstijd komen als al de kappen zijn gesmolten