Wil God doorgesneden kelen van massale gefokte schapen als offer?

Ik denk dat God liefde wil, een zuiver hart

massaal sorry foutje

lieve eddy's dank je dat je wat kunst hebt bekeken. Ik begrijp dat vragen best schokkend kunnen zijn , het zijn niet de vragen, maar wat in de wereld gebeurd. Het is reality ik heb zo met dieren te doen. Trek er eens op uit
kijk naar dieren. Ze voelen, kennen angst, ze paren krijgen jongen, beschermen, bouwen hun huisje, het zijn schepselen met een levende ziel. Het is triest dat er doorgefokt wordt voor een offerfeest. God wil geen offers. De heer wil een zuiver hart als offer.
IK begrijp absoluut niet dat je een paar vragen schokkend vind, het komt bij mij over als een veroordeling.
Kijk wat gebeurd let op. liefs

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

God zei: "Gij zult niet doden." en maakte daarbij volgens mij geen uitzondering voor schapen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Iets wat niet bestaat kan ook niks willen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als god bestaat zal hij je dat vast kunnen beantwoorden door hem via een gebed deze vraag te stellen. Ik ben alleen bang dat het angstig stil blijft.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zie je wel, fireeyedboy, dat mijn bidden ironisch was! Wie moet ik (aan)bidden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, soms vind ik ironie wat lastig te herkennen in geschreven woord. Daarom vroeg ik het voor de zekerheid toch maar. Maar toen was het kwaad van het minnetje al geschied. :-S
Welke God bedoel je? Want 'mijn God' hoeft dat niet hoor..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, vindt hij leuk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien eet "god" (mocht ie toch bestaan) graag een stukje schaapvlees mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
God wil gehoorzaamheid en aanbidding: Het eerst en tweede gebod.

Verder staat het in de Bijbel over Abraham (gequote uit wiki pagina):

"Als test van zijn geloof moest Abraham echter deze zoon aan God offeren. Toen hij op het punt stond om dit inderdaad te doen, weerhield God hem ervan en stond er een ram gereed om de plaats van het mensenoffer in te nemen."

Verhaal staat in de Bijbel (Genesis 22:9-13).

Als je in dat soort zaken gelooft, tenminste...

Toegevoegd op 22-06-2009 19:15:51
bronvermelding
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik blijf me afvragen welk soort antwoorden je verwacht te krijgen met sommige van jouw vragen.
Je vragen zijn vaak verwarrend en schokkend tegelijk.
Is het laatste je doel? Wat moet ik hier nou mee?
Ik heb eens naar jouw site gekeken en begrepen dat je kunstenaar bent en zag en heel mooi schilderij van je Sterrenvolk, Wat opbouw en kleur betreft, zie ik er geen enkel geloof in terug wel heel sterk het spirituele.
Zo krijg ik een beter beeld van jou dan door deze schokkende vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ed, vooral die vragende blik van je avatar doet het in dit geval extra goed :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Most eve de bril afsette
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik vraag me ook af wat mensen willen bereiken met dit soort vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hij zegt het niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
die vrouw is gewoon zwaar in de war jongens