Wat zijn alternatieven voor GTD (Getting Things Done)?

Toegevoegd na 14 minuten:
Graag wel echte alternatieven met methodes etc. Een alternatief is niet niks doen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben benieuwd naar de antwoorden, dus GV van mij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook :)

Het beste antwoord

GTD is gewoon een nieuwe en goed commerciele naam voor het aloude "persoonlijke effectiviteit, oftewel timemanagement.

Daar kreeg ik 100 jaar geleden al cursussen in.

Het NCOI geeft daar trainingen in.
http://www.ncoi.nl/opleidingen/Time-Management.html?gclid=CJXWx7iBiqcCFcOJDgodwR7kdw

Op leren.nl hebben ze het over een online cursus en nog meer links naar informatie, ook over andere namen voor hetzelfde kunstje.
http://www.leren.nl/cursus/persoonlijke-effectiviteit/timemanagement/

Toegevoegd na 2 minuten:
De kaasschaafmethode.
Deadline principe
De 80/20 - regel
Doe het NU, principe

Boeken:
Hulst, Denise (2005). Tijdig van kantoor: meer kwaliteit van werken door werkplekorganisatie, planning en efficiënte e-mailmanagement. Utrecht: Spectrum
Mayer, Jeffrey (1999). Tijdmanagement voor dummies. Amsterdam: Addison Wesley
Witjas, Ron (1995). De tijd van uw leven: time management. Zaltbommel: Thema
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
100 jaar geleden al momo ?
lol ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja: zo lang geleden dat ik niet meer weet hoe lang geleden is 100 jaar geleden.

Andere antwoorden (5)

David Allen is een van de beste in het veld.
Maar misschien wil je eens kijken naar Sally McGhee’s systeem.
Google op: http://www.google.nl/#sclient=psy&hl=nl&q=Sally+McGhee+system&aq=f&aqi=&aql=&oq=&pbx=1&fp=88b6f2ad74361d69
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De methode van David Allen vind ik goed hoor daar niet van maar ik ben juist ook benieuwd naar alternatieven. Om zo misschien een gecombineerd systeem te hebben, waarbij je gebruik maakt van het beste van beide / meerdere systemen.
LIJBBL

(lekker in je bed blijven liggen)

Toegevoegd na 2 minuten:
je vraagt niet om een goed alternatief..

Toegevoegd na 25 minuten:
Ja, nu ineens wel om een goed alternatief vragen :-P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bamibal
13 jaar geleden
+ Mijn favoriete alternatief!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Te goed voor 4 minnen, +1 om te compenseren ;)
GTND
Getting Things Not Done.

Maar om serieus te zijn, ik ken deze hele theorie niet, maar wat ik altijd doe, om de dingen die moeten gebeuren, in gerede orde af te krijgen.
Maak een lijstje, van 1 tot....
En streep af wat je klaar hebt, en werk door tot ze allemaal klaar zijn. Lukt het vandaag niet, zet er achter wanneer het wel klaar is.
Eenvoudig, en kost niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Franklin Covey