Wat zie je als je in een bol staat die aan de binnenzijde rondom is voorzien van spiegelglas?

We kennen allemaal wel het effect van een bolle spiegel of holle spiegel zoals je die op de kermis aantreft, of als je tussen twee spiegels in staat.
Maar wat zou je zien als je in een bol staat die aan de binnenzijde alleen maar uit spiegelglas bestaat?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (5)

Als je in het brandpunt van de spiegel staat dan zie je een punt, dus alles wat je ziet is dat ene punt, met dezelfde kleur, en dat ene punt is je oog, als dat in het brandpunt staat...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt omringt door je eigen gezicht en het fluistert zachtjes "eternally yours" tegen je.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je in die enorme kerstbal? En hoe kom je er weer uit?
Hoe dan ook, je kunt in de onderstaande link je hoofd en waar je naar kijkt bewegen door aan de blauwe balletjes te duwen:
AWM
14 jaar geleden
Niets uiteraard, het is immers aarde donker binnen in zo'n afgesloten spiegelbol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Nou, ja, het kan een half doorlatende spiegelbol zijn. En je kunt een zaklantaarn hebben meegenomen. Mogelijkheden plenty.
Het is gewoon een hele grote holle spiegel waar je in kijkt (mits er inderdaad voldoende licht voor handen is), en wat je ziet is jezelf sterk verkleind (tegenovergestelde van een kerstbal) met vooral een heel klein neusje, en op de kop.
Om een indruk te krijgen van wat je ongeveer zult zien, kun je in een bolle soeplepel (opscheplepel voor soep, zo'n diepe) kijken. En jawel ; jezelf, op de kop, met een naar binnen krimpend gezicht.

Toegevoegd op 20-06-2009 08:37:31
En omdat die spiegel rondom je is, zal het beeld vermoedelijk ook heenen weer gekaatst worden, en dat tot in het oneindige, dus of je nog echt iets herkenbaars zult zien, betwijfel ik.