het lijkt me sterk. wel geeft het mooi licht als het kaarsje er in brand:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De beste manier om dat vast te stelling is dure meetapparatuur kopen om luchtmonsters te analyseren, dat doet natuurlijk niemand.

Probleem is nl, (ik ken het fenomeen) dat je zo'n lamp aandoet en dan later denkt: zie je wel, ik kan het verschil gewoon voelen, maar ja, wie zegt er dat dit niet pure suggestie is?
13 jaar geleden
Zoutsteen zuivert de lucht en brengt de atmosfeer weer in balans. Het werkt erg goed tegen electrische straling, zoals de straling van computers, wireless internet, mobiele telefoons, etc. Ideaal voor mensen die erg gevoelig zijn voor elektrische apparatuur.

In Polen zijn verschillende zoutmijnen. De zoutmijn in Wieliczka staat op de UNESCO-lijst van het Werelderfgoed. Het is een van de oudste mijnen ter wereld die nog steeds in werking zijn, onafgebroken vanaf de 13de eeuw.
Op 211 meter diepte is een sanatorium gebouwd voor mensen met aandoeningen aan de luchtwegen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb jij een bron voor je beweringen? De vraagsteller vraagt namelijk of het echt zo is. Dat de lucht in de zoutmijn (ik ben er geweest, in Polen) zuiverder is zegt niet zoveel over de werking van een lamp of kaarsenhouder in een kamer. En dat een stuk zout tegen elektrische straling werkt lijkt me helemaal merkwaardig. Hoe werkt dit dan?
En als het de lucht zuivert, waar blijft de viezigheid dan?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je Mendelson. Het allergrootste probleem op dit moment is trouwens de definitie "vervuilde lucht" als we spreken over een proces naar "luchtzuivering". Neem de maniakale wijze in België om Smog 's winters te misbruiken voor duizenden snelheidsboetes (90 km/h, terwijl het over een natuurverschijnsel van weinig wind gaat waardoor meer fijn stof traag door de lucht op de grond valt (was zo al in de 19de eeuw). Onze neus zuivert bijvoorbeeld veel lucht op miraculeuze wijze. Zowel door werveling, luchtverwarming als de aanwezig 'plakstoffen'. Elke mijn is zowel gezond als ongezond overigens, met veel placebo-effect (kuddegedrag van een groep die onderzocht wordt, is voldoende om velen tijdelijk te genezen). Hoe dan ook is de zeelucht met een zilte en vooral dichtere vochtigheid altijd als gezond aanvaard, maar een sauna is net ook zeer gezond omwille van het shock-effect dat het lichaam krijgt. Een sauna is daarentegen niet zo goed voor mensen met jicht, of als je ontstekingen hebt en in nog heel wat gevallen. Tot slot ook de opmerking dat een kleine lamp of kaarsenhouder wel lijkt op de wereldverbeteraars die 0,04% menselijke van 0,03 % natuurlijk koolstof in onze lucht (slechts 1% van onze dampkring bevat edelgassen, voor wie het vergat) aanduiden als levensgroot gevaar terwijl het geen doden doet vallen. Deze logica consequent gebruiken verdonerstelt trouwens een keuze tot tijdelijke verlenging van de keuze voor kernenergie impliceert, maar daar spreken ze dan over afval... Of zoals Meldelson zegt: "Als je iets zuivert, waar blijft de viezigheid dan?" En als je werkt, zweet je dan niet?
Als je elektriciteit maakt, is dat altijd ten koste van uitputbare energiebronnen of materialen. Mundus vult decipi, decipiatur ergo. Laat ons inderdaad meten en weten waar het ken, en voor de rest altijd een nuance bijvoegen: "We denken dat het zuivert op basis van dit en dat". Het zuivert dus zoals zout en zoals standaard ionisatie, maar of het schadelijk is zonder zuivering en of het als een godheid moet aanbeden worden waardoor je het eeuwige leven kunt krijgen (een verborgen angst of wens van elk levend dier)... dat is eerder volksverlakkerij en geen wetenschap meer. Vorm je eigen mening en nogmaals dank aan Diogenes, ik bedoel de zoon van Mendel.