Grenzen verleggen of bewaken als je je niet lekker in je vel voelt?

Moet je je horizon verbreden om te kijken waar je wel lekker voelt of moet je binnen je bestaande toestand kijken hoe je weer beter kunt gaan voelen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Hoi Diaantje. Als je niet lekker in je vel zit, wordt het verbreden van je horizon waarschijnlijk net teveel van het goede. Richt eerst naar binnen om te onderzoeken waarom je niet lekker in je vel zit. Kijk of je dit binnen je huidige situatie kunt veranderen/verbeteren. Lukt dit niet, kijk dan breder en sluit bij voorbaat niets uit.

Ik kan je alleen vanuit mijn eigen ervaring adviseren, dit is hetgeen wat voor mij werkt en de meeste rust en het meeste inzicht geeft.

Mocht dit een vraag zijn met betrekking op jezelf, dan wens ik je kracht en wijsheid toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt mij ook. Klinkt goed.

Andere antwoorden (5)

Eerst binnen je bestaande toestand je gevoel zien te verbeteren want als je die niet goed aan kunt lukt het verbreden van je horizon ook niet..dan kom je daar dezelfde problemen tegen..eerst met jezelf leren leven en dan kun je pas verder...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je binnen je eigen grenzen bent uitgekeken dan kun je altijd kijken wat zich buiten je grenzen bevind. En wellicht kun je dan wanneer je daar een beter gevoel bij krijgt je eigen grenzen verleggen als je daar aan toe bent...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel je goed jezelf en je situatie beschouwen,

waar KRIJG je energie van?
Bevorder die dingen, vaker en intenser...

wat KOST energie?
Kunnen die verminderd of minder heftig gemaakt worden?

Die 2e: niet ALLES is vermijdbaar, soms is er weinig keuze .... maar vraag je af .....
waarom RAKEN die dingen mij die zo? hoe werkt dat? hoe komt dat?

soms kun je ervoor *kiezen* om die dingen wat makkelijker van je af te laten glijden..... Zo heb je een stukje 'control' terug waardoor je je al wat beter kan voelen.

Vergroten van *mooie* dingen is makkelijker, dan heb je meer energie om de mindere dingen weer goed aan te kunnen.

als een een balans weet te vinden tussen die twee, dan zit je goed. Het blijft altijd een streven natuurlijk, niemand heeft de balans altijd en voor 100%, maar het streven is je kracht.

Het feit dat je de vraag hier stelt laat zien dat je het niet zomaar laat gebeuren, dat je er iets aan wil *doen*
en dat is best sterk, een goed begin :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Grenzen verleggen is altijd goed...

Als je nooit over de grens gaat, kom je nooit in het buitenland...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je niet lekker in je vel zit, ben je toe aan iets nieuws.
Doe eens iets wat je normaal nooit zou doen, waar je je goed bij voelt, bungeejumpen bijvoorbeeld, of gewoon eens een dag de natuur in.

Je zal je voelen als herboren, nieuwe inzichten krijgen.
Geniet van al je zegeningen, leer van de momenten dat het tegenzit. Ga bewust om met je emoties. Stel jezelf vragen. Waarom voel ik me niet lekker, wat zit mij dwars.

Of je je grenzen moet verleggen of juist bewaken kan alleen jij bepalen. Als je je er beter door gaat voelen, maakt het allemaal niet zoveel uit...