Wat maakt gamen nou eigenlijk zo leuk?

Verreweg de meeste oudere mensen zien de lol er niet van in. Waarom niet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (10)

Eigenlijk ben ik zelf niet zo'n gamer maar er zijn twee spelletjes die ik wel leuk vind en dat zijn Sims 3 en Fifa
Het is wel leuk tijdverdrijf als je niks te doen hebt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat veel ouderen het nut er compleet niet van inzien. het maakt maar wat herry, zinloos geweld en je schiet er niks mee op.
jha en voor de gamers is het gewoon een vorm van lekker bezig zijn, en totaal niet nutteloos. wat maakt het leuk?? eem in je hersens komt Endorfine vrij waar je synaps weer op reageeren...en dat geeft ons een goed gevoel. XD

Toegevoegd na 7 minuten:
een mooi voorbeeld is een oudere man die ik ken, die echt nog de instelling heeft van zech iets nuttigs of zech niks. ga je compleete onzin uit kraamen zoals: het is zeker wel min DUIZEND buiten!!...dan moet hij er iets van zeggen want dat kan niet! xD
ja die zal ook niet gamen snappen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom de aanvulling? wat kan hij er nou mee dat jij een oude man kent die niet van gamen houdt? mijn opa houdt toch ook niet van gamen...
De uitdaging, het avontuur, nieuwsgierigheid! Kortom, verder zien te komen......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gamen is leuk, omdat iedereen in even weg is van de realiteit en in zijn eigen wereldje leeft waarin hij steeds nieuwe mensen ontmoet en daarmee bevriend wordt. (online gamen)

Ook is het leuk als je het voor jezelf speelt, het is een soort van vrijetijdsbesteding. Want tot op de dag van vandaag heb je zoveel keuze uit games.

Oudere mensen vinden het niet leuk, omdat ze vroeger hard moesten werken en niks anders hadden dan gezelschapsspellen. Ze denken dat je beter aan je huiswerk kan zitten, omdat je daarmee wél iets bereikt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de Kindertijd ben je ''kind'' en heb je fantasie , alle game's zijn gefantaseerd , daardoor trekt het de aandacht, bij oudere mensen is het serieuzer en die hebben een andere fantasie , maar geen kinder fantasie meer. Dus kinderen gamen door de fantasie dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Directe feedback: als je iets goed doet, word je meteen beloond (met punten, levels) en als je iets fout doet word je meteen afgestraft.
Spellen dagen je uit om te proberen steeds beter te worden. Je kunt de held van je eigen wereldje zijn. En bovendien kun je je eigen wereldje helemaal beinvloeden. Dat lukt met de echtwe wereld een stuk moeilijker. Spellen zijn bovendien meestal behoorlijk voorspelbaar en bieden een veiligheid om vanalles uit te kunnen proberen wat je off-line nooit zou durven.

Dat oudere mensen er de zin minder van inzien en minder verslaafd aan raken heeft waarschijnlijk te maken met de verminderde zucht naar ontsnappen uit de werkelijkheid, en er niet mee opgegroeid zijn. Als de gamers van nu 70 zijn, gamen ze nog steeds.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is het interactieve wat de gamer trekt (en vaak verslaafd maakt aan het gamen). Alle beperkingen die je in het echte leven hebt, vallen weg!

Ook is het een vorm van afleiding, ontspanning en laat je in een andere wereld leven, waarin jij - geheel of gedeeltelijk - de dienst uitmaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je stelt 2 vragen, ik geef antwoord op je tweede vraag...
omdat ik zie dat degene die er mee bezig is compleet veranderd in een zombie; niet meer aanspreekbaar is, geeft alleen nog 'huh'antwoorden en vergeet de tijd volkomen. . tenminste dat is mijn ervaring. dus op de vraag wat maakt gamen nou zo leuk kan ik geen zinnig antwoord geven..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het komt omdat gamen vooral uitdagen is en op oudere leeftijd heb je dat wel gehad in de vorm van 'het spel.

Er zijn ook ouderen die het erg spannend en leuk vinden hoor...'

Als ik kijk naar mijn eigen omgeving kijk dan zie ik dat het erg verslavend werkt, en er schijnt veel plezier in te zitten vanwege de spanning en vooral KICK...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het veel te maken heeft met uitdaging, de opvolgende levels hebben steeds een iets hoger niveau. en de drang om beter te zijn in het spel dan de ander maakt dat je blijft gamen. Let maar eens op, als je aan het gamen bent, waarom doe je het eigenlijk? of om het spel zo snel mogelijk uit te spelen en daar over te kunnen opscheppen of in ieder geval zeggen tegen je vrienden. Of in een online game de ander te verslaan in spullen, macht en abilities.