Wat is de formule dat "zogenaamd" vaststelt of je knap of lelijk bent?

Ik zat vandaag bij Nederlands en we hadden het over dat vrouwen eerder de voorkeur geven aan een man met status dan een knappe man, tenzij de vrouw zelf al hoog staat op de sociale ladder. Maar de docent beweerde ook dat er ooit een onderzoek is geweest door aan mannen foto's van vrouwen te laten zien waarvan hun een top 5 moesten maken en andersom ook. Er bleek dat er van beide kanten een soort van stereo type naar voren kwam. De onderzoekers gingen vervolgens een formule bedenken door middel van afstanden en lengtes van bijvoorbeeld wenkbrauwen, ogen, neus ect. Uit zie formule komt dan een soort getal uit dat moet vertellen of je knap bent of niet.

Bestaat deze formule?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Heel generalistisch is de gulde snede een redelijke maatgeving en regelmaat in het gezicht. Hoe regelmatiger het gezicht en de lichaams proporties hoe beter/sterker de genen zouden zijn. Daar zijn wij onbewust toch gevoelig voor. De variaties voor de rest zijn een kwestie van smaak en mode en cultuur

Gelukkig bestaat deze 'formule' niet. Of iemand 'knap' of 'lelijk' is hangt van heel veel meer dingen af dan maten, en daarom kun je op foto's ook niet afgaan. Toegevoegd na 58 seconden: en er is geen formule voor.

bedoel je zoiets als : De gulden snede?

Bronnen:
http://educatie.ntr.nl/beeldbank/clip/t201...

Je hebt wel iets van een symmetrisch hoofd. Dan moet de afstand tussen je wenkbrauwen en het puntje van je neus, hetzelfde zijn als de afstand tussen het puntje van je neus en je kin (geloof ik). Het blijkt dat mensen met een symmetrisch hoofd vaak knap zijn, of je word daar knap door, dat weet ik niet meer. Maar het geld niet altijd trouwens, ik ken ook hele lelijke mensen met een symmetrisch hoofd en knappe mensen met een a-symmetrisch hoofd :)

Over het algemeen gaat het om de symmetrie van het gezicht. een volledig symmetrisch gezicht word door het meerendeel van de mensen aantrekkelijk gevonden in tegenstelling tot mensen met een asymmetrisch gezicht. Modellen hebben bijna allemaal een volledig symmetrisch gezicht. Aan de ander kant vind iedereen wel iemand mooi, symmetrisch gezicht of niet Over smaak valt niet te twisten tenslotte

Op tv zag ik een programma over seksuele aantrekkelijkheid. Het gaat om het uitstralen van gezondheid, symmetrie en jeugdigheid, het is een universeel gegeven. Ik heb kraaiepootjes als ik lach. Mijn linkeroor staat iets hoger dan de rechter, ziet er niet cool uit als je een zonnebril draagt die scheef hangt. Ik kom al niet meer in aanmerking, (;

Bronnen:
Desmond Harris

Eng, alsof het over robots gaat :). Ik ken die formules niet, wil er ook niet van weten als ze bestaan. In damestijdschriften zijn wel eens van die vragenlijsten over de ideale man of de ideale vrouw. Leuk tijdverdrijf. Maar of je daar waarde aan moet hechten? Gewoon leuk om te lezen en dan weer gauw te vergeten. Mensen hebben hun eigen "wensenlijstje'. Allemaal een verschillende. Gelukkig maar.

Seksuele aantrekkelijkheid van vrouwen voor mannen schijnt afhankelijk te zijn van de veronderstelde vruchtbaarheid, dus jong, symmetrisch en weelderige vormen. De symmetrie op een foto kun je helpen door je foto met een fotobewerkingsprogramma te spiegelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100