Is het leven te beschrijven als een spel? of ben je depressief als je dat denkt?

Ik denk soms dat het leven 1 groot spel is, en dat het na een tijd is afgelopen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie!

Het beste antwoord

Het leven is na een tijd afgelopen ja. Maar dat is toch niet erg, of wel? Stel je voor dat je een rotleven hebt en dat je eeuwig moest leven; dát is pas erg! Wees blij dat er op een gepaste tijd een einde aan komt maar ga daar nu niet over zitten somberen. Doe iets leuks en nuttigs met de je toegemeten tijd zodat je een tevreden gevoel krijgt. Ik zie het leven meer als een uitdaging dan als een spel en dat is best wel leuk.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een uitdagend spel ja met veel + en - voor jou een +

Andere antwoorden (8)

Niemand van ons kan zeggen of jij depressief bent.. Daar hangt veel meer mee samen, maar als jij je ongelukkig voelt door dit alles kun je misschien wel met een psycholoog praten.

Of het leven te beschrijven is als een spel..? Er zullen mensen zijn die zeggen van wel. Ik zeg van niet, want God heeft dit niet bedoeld als een spel. En ja, we gaan er van uit dat we allemaal dood gaan.. (tot de dag des oordeels). Maar waarom zou je uitkijken naar zoiets negatiefs? Probeer te genieten van wat je nu hebt, van je vrienden en familie, van de sneeuw, van de zon.. Van alle kleine dingetjes..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dichter Vondel zei:
De wereld is een schouwtoneel, elk speelt zijn rol en krijgt zijn deel.

Zeker helpt het om de zwaarte van het leven hiermee wat te relativeren. Wat zeg ik nu weer: zo zwaar is het leven niet. Er valt altijd iets te genieten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, je zou het een spel kunnen noemen.
Of een experiment.
Of een wedstrijd.
Net wat jij wil.
En daar hoef je niet depressief voor te zijn.

Toegevoegd na 7 minuten:
Dat het na een tijd is afgelopen hoeft verder ook geen depressieve gedachte te zijn. Is wel een realistische gedachte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helemaal mee eens. +
misschien heeft god het leven in een vlaag van verveling wel laten ontstaan als een spel, we weten het niet.
Maar soms maakt het t allemaal wel n stuk gemakkelijker er een spel in te zien.
Maar dan geen spel zoals ganzenbord, waar je lol hebt als iemand in de put belandt, of mensergerjeniet waar je je medespelers uit het spel probeert te gooien. Ik zie het dan liever als n spel waar je gezamelijk het spel zo leuk mogelijk maakt, en elkaar helpt de hindernissen te nemen
13 jaar geleden
Min of meer wel ja, en jij bent de hoofdrolspeler! Je kunt je leven zo indelen zoals jij dat wilt, en daar hoef niemand jou op te wijzen!

Je hebt wel medespelers die jou leven kunnen beinvloeden.

Nee hoor, je bent niet depressief als je dat denkt, hooguit geinteresseerd van wat er is en komen gaat in je leven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het leven een spel? Nee, zeker niet! Door God ben je op de wereld gezet met een doel. Hem van wie je het leven kreeg heeft ook recht op een leven zo Hij dat wil. Dat leven wat Hij wil, lees je in de Bijbel, woord van God. De Bijbel leert ons dat we door de zonden verloren schepselen zijn. Maar het leert ons ook dat er vergeving van zonden is te krijgen, helemaal gratis, door te geloven in Jezus als de zaligmaker van zondaren. God gaf Zijn zoon als redder en zaligmaker voor iedereen die Hem nodig heeft en tot Hem vlucht. Hij steekt liefdevolle armen naar ons uit. Zijn reddende armen afwijzen dat doen we zelf. Het leven geeft ons een grote verantwoordelijkheid. Lees de Bijbel, ze wijst je de weg naar een zinvol en rijk leven met toekomstperspectief. Echt waar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het leven is net als een spelletje schaken. je kunt er veel plezier aan beleven, maar je moet wel alert zijn, anders kom je schaakmat te staan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en uiteindelijk verliezen we wat we hebben ingezet.
Dat is niet zo erg als het lijkt; om als Sisyphus tot in lengte van dagen een steen tegen een berg op te rollen: dat is pas erg.
Zorg dat je tijdens het spel wat plezier kunt hebben samen met je medespelers.