Hoe komt het dat ik bang ben voor spinnen terwijl ik helemáál niet bang voor grote kevers ben?

Grote trilspinnen vind ik echt heel eng, dikke zwarte ook, maar kevers lijken daar heel erg op, terwijl ik die juist leuk vind, hoe kan dat nou?

en ik wil dan niet zo'n antwoord dat spinnen erg griezelig uit zien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

omdat naar mijn idee spinnen onvoorspelbaarder zijn in hun gedrag. Ze reageren meer op de aanwezigheid van mensen (rennen ineens heel hard als je dichtbij komt)
Kevers lopen gewoon door.

(ik heb namelijk hetzelfde, en velen met ons denk ik)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ik denk dat dat komt omdat er veel mensen bang voor zijn en je er automatisch ook bang voor bent geworden.
Ik zou zeggen pak er eens 1 op je hand en je angst zal verdwijnen want ze doen niks hoor als lekker over je hand kriebelen als ze weglopen.En bedenk dat die spin banger is voor jouw als andersom

hopelijk geantwoord zonder spellingsfouten hahaha
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zitten inderdaad geen spellingsfouten in maar wel een grammaticafout maar dat is juist de vraag, waarom ik er bang voor ben terwijl ze eigenlijk helemaal niks doen
mogelijk door wat je van huis uit hebt meegekregen?
mijn moeder was panisch voor spinnen, dus ik heb van jongs af aan geleerd er ook bang voor te zijn.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, dat is helemaal niet zo
Rieneke1
13 jaar geleden
ok, het had gekund :)
omdat die niet tegen je plafond aan zitten maar op de grond...
je ziet ze en je staat erboven...
terwijl spinnen vooral als ze boven je zitten je een onaangenaam gevoel geven...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zit in je genen. De mens is geëvolueerd uit een Afrikaans dier dat instinctief op zijn hoede was voor Afrikaanse spinnen, omdat die lelijk kunnen bijten. Dodelijk, soms - ook de kleinere soorten. Dus bijna iedereen vindt spinnen eng, tenzij ze van jongs af aan hebben geleerd dat er (hier, tegenwoordig) niks aan de hand is.
Slangen en ratten idem. Torretjes niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je angst werd je met de "paplepel" ingegeven, de gedachte aan hoe je de eerste maal reageerde toen je dit voor het eerst zo'n beest zag heeft je levensvisie op die "beest((j)e(n)s) wel degelijk grondig bepaald, wil je dar van afkomen, dan ben jij de enige persoon die dit kan bewerkstelligen. "just do it"