Hoe leef men in ijskoude temperaturen?

Bij -50 kunnen je oogballen bevriezen. Hoe kun je er dan toch overleven? Er zijn mensen die er kunnen kamperen. alles vriest toch vast of kapot? je drinken bevriest toch gelijk, etc? hoe beinvloeden deze temperaturen het dagelijkse leven? Zoveel mogelijk voorbeelden graag.

Toegevoegd na 48 seconden:
Leef = leeft .... ):

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Bij -50 is het zo dat je een kopje thee in de lucht kan gooien en dat de hete thee als sneeuw naar bendeden valt. Maar een leefbaar woonklimaat is niet constant die temperatuur, het is bij vlagen zo. Het is ook zo dat de inuitvolkeren de kou gewend zijn en er bovendien een goede lichaamsbouw voor hebben, nl een wat meer gedrongen lichaam en platte neus. Hoe compacter hoe minder oppervlakte kan afkoelen. Zij dragen pelzen en bont die goed isoleren. Als wij westerners zouden gaan, thermokleding en skikleding. Veel lagen aan. ademen altijd door stof, zodat de lucht niet direct in de neus komt. ook een beschermende bril op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Laat ik dan in ieder geval nog op de eerste vraag van Smartiepants antwoord geven: om te overleven heb je in principe geen oogballen nodig.