Wat gebeurt er als de cholera uitbraak een pandemie wordt, hoe gevaarlijk is dat voor de wereld?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Cholera zal nooit een pandemie worden, omdat de bacterie, die cholera veroorzaakt, wordt overgebracht door besmet water, en niet door mens-op-mens-infectie.
Hij kan dus leven in water dat gedronken wordt, en overgebracht worden door het wassen van groenten en fruit in besmet water, of door het eten van vis, die in besmet water heeft gezwommen.

Bovendien kan je je laten inenten tegen cholera, als je naar een gebied zou reizen, waar cholera heerst. Dus voor de wereld is cholera niet gevaarlijk, als hij heerst in een onhygienisch tentenkamp, zoals nu in Haiti, natuurlijk wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een pandemie is een epidemie op wereldschaal. Die zijn beide per definitie gevaarlijk. Daarbij is het niet van belang of cholera zich ook echt kan uitbreiden tot een pandemie, hetgeen uiterst onwaarschijnlijk is.