Wat moet je absoluut niet in een magnetron doen?

Toegevoegd na 3 minuten:
misschien ook wel leuk/handig om aan te geven wat er dan mee gebeurt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (14)

Je huisdieren (hier vallen kinderen ook wel onder...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een laptop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles van metaal !

Toegevoegd na 13 minuten:
Einde magnetron !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn legio dingen die niet in een magnetron thuishoren.

Neem bijvoorbeeld rauwe eieren in de dop, die exploderen. een blok zeep, dat zal uiteindelijk smelten en opnieuw uitharden, een ping-pongbal, als je een oude magnetron hebt die toch kapot mag kun je dit soort dingen wel eens uitproberen.

Let bij zoiets wel op je eigen en andermans veiligheid.

In het kort, alles wat wel gemakkelijk kan smelten, maar waarvan dat niet de bedoeling is, alles wat zeer brandbaar is, alles met gesloten holle ruimtes (zoals eieren) en nog een aantal dingen / substanties zijn niet of minder geschikt voor in een magnetron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
francium (dit is ook verbnden in je huis te houden)
cesium
rubidium

ipod
senseo

Toegevoegd na 1 minuut:
bij de eerste 3 ontploft het, en dat is niet normaaaaaaal!

de laatste 2 ontploft het ook!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
porselein...met gouden randjes...
het gaat vreselijk bliksemen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Marshmallows / spekkies.
Het is wel heel spectaculair om te zien hoe ze tien keer zo groot worden en uiteindelijk ontploffen, maar die plakkerige suikertroep krijg je bijna niet meer weg, en je kunt je er vreselijk aan branden.

Eieren trouwens ook niet, die ontploffen. Maar dat geeft alleen maar en grote smeerboel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongekookte eieren die nog in de schaal zitten. Die ontploffen.
Brood dat je wilt ontdooien moet heel kort of een paar keer achter elkaar heel kort, bv 10 seconden. Ik deed boterhammen eens te lang en ze vlogen in de fik met heel grote vlammen. Denk erom; doe dan de magnetron niet open; dan brandt het nog harder. Stekker eruit en wachten tot het uitgebrand is. Mijn magnetron doet het nog steeds prima na dat avontuur.
Wat je ook niet in de magnetron moet doen is, behalve metalen spullen, ook vaatwerk dat blauw geschilderd is. In blauwe verf zit iets dat niet goed is in de magnetron. Wat het is weet ik niet meer.
Ook geen succes was met melk aangemaakte chocolademelkpoeder. Het begon vreselijk te schuimen en ging over de rand.
13 jaar geleden
Water. Vooral niet wanneer het in iets hoogs en smals zit. Na de kooktijd kan het lijken of er niks aan de hand is, maar zodra je het eruit haalt kan het als het ware gaan exploderen, met het risico van brandwonden als gevolg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erwtjes en maiskorrels,dan is het alsof er iemand met een mitrailleur bezig is in je magnetron en ze zitten overal!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
cd
- bliksem en dansende vonkjes

rauwe ei (in schaal)
- explosie :D

schilpad of ander huisdier met dergelijke grootte
- varieert van botbreuk to verbranding

net niet goed gesloten frisdrank
- frisdrank fontein

scheikundige stoffen die je steelt bij scheikunde
- explosies

metaal
- kapotte magnetron (erg saai)

zeep
- smelt en borrelt (net heksen pap, erg lol om te zien)

snoep op luchtbasis (spekkie, ex-negerzoen/Obamabol, etc..)
- zelfde affect als in vacuum alleen daarna nog een explosie :D (vraag aan je scheikunde docent om een Obamabol in de vacuumpomp te stoppen, is lachen)

goedkoop plastic
- smelt, ranzige troep krijg je ervan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ergens gelezen dat ie sowieso ontploft als je er metaal (zoals ijzer) en stenen (gewone huis tuin en keuken stenen werken ook) in doet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je krijgt denk ik een flinke vonkenregen en je magnetron kan kapot gaan van te veel metaal erin (door de deeltjes die daarbij vrijkomen en die neerslaan op het magnetronelement) ook gaan sommige magnetrons niet lang mee als je ze leeg te lang laat draaien.
Zilverfolie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je schoonmoeder!