hoe werkt een alcoholslot,en is het mogelijk ander soort lucht te gebruiken?

kan je bv een fietspomp ofzo gebruiken, of iets wat een constantere stroom van lucht uitblaast?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het hele project is gedoemd te mislukken, je mag me er over een paar jaar over aanspreken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk eerder
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat dacht ik ook
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo gedoemd te mislukken? Ze gaan het nu flink promoten, wordt in veel auto's geinstalleerd, fabrikant verdient er bakken met geld aan... ding blijkt niet te werken en gaat van de markt, fabrikant gaat rentenieren op Hawaii....DOORSLAAND succes zou ik zeggen. (voor de fabrikant dan)

Antwoorden (8)

Ik heb net gehoord op tv dat je geen neplucht kan gebruiken. Als voorbeeld gaven ze 'een ballonnetje met lucht dat je op het alcoholslot zet'.
Klik even op onderstaande link voor meer info:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan de door het alcoholslot onderbroken draden gewoon doorverbinden. Met een fietspomp achter het stuur lijkt mij wat overdreven......
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik las het artikel ook en natuurlijk zegt de fabrikant dat het niet te kraken is. Echter, het komt mij voor dat een ballonnetje met uitgeademde lucht (geprepareerd voor het drankgelag plaatsvindt) exact de juiste samenstelling heeft als, inderdaad, uitgeademde lucht. Dan kan ie nog de temperatuur controleren maar dan verwarmen we de ballon toch voor op 37,5 graden.
However en more to the point: don't drink and drive!

Toegevoegd na 1 minuut:
Wat je ook kan doen is flink veel bruine bonen eten. Kan je ergens anders mee blazen. LoL

Toegevoegd na 3 minuten:
En trouwens, ik wil wel zo'n ding. Als ie ook me dna profiel checkt dan is het nog hipper dan "keyless entry" .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, de huidige generatie alcoholsloten zijn zodanig ontworpen dat fraude haast onmogelijk
is geworden. De adem wordt op fysieke kenmerken gecontroleerd. Blazen met een ballon,
ballonpomp of door een filter zal beslist worden opgemerkt en het startcircuit niet vrijgeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als de adem op fysieke kenmerken wordt gecontroleerd dan kan alleen JIJ in die auto rijden... je kunt dus geen auto meer delen met partner, kinderen, broers/zussen. Errug handig!
het slot werkt gewoon als een ademanalyse apparaat, die meet gewoon in de lucht de hoeveelheid alcohol.
Teveel gedronken, en je auto start dus niet.

Elk slot zal wel op een of andere manier te omzeilen zijn.
Ook een alcoholslot.
Men laat gewoon iemand anders blazen bijvoorbeeld.
Alleen de sanctie die het op die manier probeert te omzeilen, stel, iemand blaast in het slot voor die persoon, en jij word vervolgens aangehouden, kan die persoon er op rekenen, dat die persoon heel veel heeft uit te leggen, een enorme sanctie ervoor krijgt, want je pleegt dan 2 delicten, het omzeilen van het alcoholslot, plus rijden onder invloed.

Gewoon niet drinken, als je moet rijden...
Heb je nooit geen alcoholslot nodig....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan ook altijd nog een ander die niet gedronken heeft laten blazen.
maar verstandiger is dat ding nooit te krijgen dus gewoon niet drinken als je moet rijden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is elk slot te kraken, dus ook deze. Met een klein flesje perslucht kom je ook ver. Van te voren een klein beetje spuug op het tuitje smeren en dan de perslucht er langzaam in laten lopen. Ook tijdens het rijden zou je random moeten blazen. Ze vergeten dat een alcoholist zéér vindingrijk is. Zo zijn ze immers begonnen, liegen en bedriegen over hun drankgedrag. Ze zijn er op deze manier jarenlang mee weg gekomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net zoals zoveel dingen gaat het hier om iets dat in Amerika al lang is uitgeprobeerd.

De gemakkelijkste manier om het alcoholslot te omzeilen is iemand anders even te laten blazen. De zuiplap laat zijn nuchtere vrouw door het slangetje blazen en kruipt vrolijk achter het stuur.