Hoeveel mensen in de hele wereld zijn vandaag jarig?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben jij vandaag ook jarig?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, maar ik vroeg het me gewoon af ;-)

Het beste antwoord

6.697.254.041 / 365,25 =

18336082,247775496235455167693361

Toegevoegd na 1 minuut:
Aantal mensen op aarde (= (ongeveer) 6.697.254.041) gedeeld door het aantal dagen in een jaar, ongeveer 365,25.

Toegevoegd na 3 minuten:
Volgens recentere tellingen zijn er 6,79 miljard mensen, wat het aantal jarigen op ongeveer 18,6 miljoen brengt.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Hoewel het er exacte zijn is onbekend, het zal zo rond de 18.375.323 mensen zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omgeveer 1/365.24 deel van 5.8miljard mensen.
dus pakweg 16 miljoen mensen.
Dus populair gezegd is iedere dag op de hele wereld het inwonersaantal van Nederland jarig.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zie dat andere beantwoorders van wat hogere aantal mensen als wereldbevolking uitgaat.
Omdat seizoenen ed. een flinke rol spelen
is een exact antwoord absoluut onmogelijk.
Dus houd ik maar het aantal inwoners van Nederland aan
als schatting.
Dat onthoudt ook gemakkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er worden in bepaalde seizoenen meer of minder mensen geboren. Dus je kunt niet gewoon de wereldbevolking door 365.25 delen.

Ik kon daar niet zo snel cijfers over vinden, maar de link geeft al een idee over delen van Nederland.

En dan nog: jarig zijn is een afspraak tussen mensen. Er zullen massa's mensen op de wereld zijn die geen waarde aan hun geboortedag hechten, en dus vandaag ook niet jarig zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeveer :
6.879.790.085 (mensen) / 365 (dagen) = 18.848.740 (mensen)

Het aantal mensen is het geschatte aantal
mensen op aarde per "nu" door het U.S. Census Bureau

"the total population of the World, projected to 11/06/10 at 10:28 UTC (EST+5) is 6,879,790,085"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'Jarig zijn' kun je op twee manieren interpreteren. Ten eerste als de geboortedag. Dan kan je (behoudens invloeden van seizoenen of andere omstandigheden) er van uitgaan dat er 18-19 miljoen mensen elke dag jarig zullen zijn.

Maar als het gaat om de geregistreerde geboortedag, dan is 1 januari veruit de meest voorkomende dag. Dit komt door het aspect dat in veel (met name ontwikkelings-) landen geen goede bevolkingsadministratie is, en dan wordt gemakshalve 1 januari als geboortedag geregistreerd.
itsme