Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een manier om elke dag om 23u00 wifi uit te schakelen?

Ik wil een beperking voor mijn kleinkinderen

4 maanden geleden
in: Techniek
crispy
4 maanden geleden
ongeacht of je WiFi uitschakelt, ze hebben nog steeds een telefoon waarmee ze internet kunnen ontvangen via hun databundel.
LeonardN
4 maanden geleden
Even voor de duidelijkheid. Wil je voor jezelf WEL de Wi-Fi behouden? Anders is het zo makkelijk als de stekker van de draadloze router (modem) eruit trekken of er een tijdschakelaar tussen te zetten. Als je specifieke apparaten (de smartphones van de kleinkinderen) wil gaan blokkeren zou je het best aan kunnen geven welke router je hebt. Bedenk overigens ook dat ze (de kleinkinderen) gewoon verder kunnen op 4g (mobiel internet). (althans ik neem aan dat ze een SIM-kaart in de telefoons hebben, en dat het om smartphones gaat).
Oswald
4 maanden geleden
Geheime pincode van telefoon zou een oplossing zijn.
LeonardN
4 maanden geleden
@Oswald Leg eens uit?
Geheime pincode van welke telefoon en hoe?
erotisi
4 maanden geleden
Ja, er zijn zeker manieren om elke dag om 23u00 automatisch de wifi uit te schakelen — ideaal als je een digitale bedtijd wilt instellen voor je kleinkinderen. De beste methode hangt af van het type router dat je hebt. Hieronder geef ik je de meest gebruikte opties: Optie 1: Wifi-tijdschema instellen op je router Wat is het? De meeste moderne routers hebben een functie waarmee je het wifi-netwerk op vaste tijden kunt uitschakelen — bijvoorbeeld elke dag om 23:00 uur tot de volgende ochtend. Hoe stel je dat in? 1. Log in op je router via een browser (meestal via: 192.168.1.1 of 192.168.0.1)
Kijk achter op je router of in de handleiding. 2. Zoek in het menu naar iets als: "Wireless Schedule" "Wifi-tijdschema" "Parental Controls" "Access Restrictions" 3. Stel in: Uitschakelen om 23:00 uur Aanzetten om bv. 07:00 uur 4. Vergeet niet op "Opslaan" of "Apply" te klikken. Optie 2: Alleen bepaalde apparaten blokkeren (zoals telefoons/tablets van de kinderen) Wil je niet het hele wifi-netwerk uitzetten, maar alleen de toegang beperken voor de kinderen? Dan kun je via de router: MAC-adres of apparaatnaam blokkeren op bepaalde tijden Bijvoorbeeld: alleen hun tablets worden 's avonds geblokkeerd, maar jouw laptop of tv blijft online. Zoek in je router naar: "Parental Controls" "Device Schedule" "Access Time Restrictions" Optie 3: Gebruik een app of mesh-wifisysteem Als je een moderne router hebt van merken zoals TP-Link Deco, Netgear Orbi, Google Nest Wifi, Fritz!Box of Eero, kun je via een app: Schema's instellen per gebruiker of

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Ja, er zijn verschillende manieren om elke dag om 23:00 uur je wifi uit te schakelen.

Veel moderne routers hebben een functie voor "tijdsbeperkingen" of "schema's". Hiermee kun je specifieke tijden instellen waarop de wifi automatisch in- of uitgeschakeld wordt. Kijk in de instellingen van de router (vaak via een webpagina) en zoek naar de optie om een schema in te stellen.

Een andere mogelijkheid is om een smartplug te gebruiken. Hiermee kan je de router aan- of uitzetten volgens een vooraf ingesteld schema. Dat kan ook een handige oplossing zijn.

Met beide opties kun je de wifi gemakkelijk beheersen en zorgen voor een goede balans voor je kleinkinderen!

Wie heeft een slimme oplossing of ervaring met het instellen van wifi-tijdslimieten? Deel jullie tips!
(Lees meer...)
4 maanden geleden
visserman
4 maanden geleden
Maar is er geen wifisignaal nodig om de router weer in te schskelen, dan?
TurfGraver
4 maanden geleden
De inschakeling stel je toch ook van tevoren in.
SingingCoyote13
4 maanden geleden
nee je kan via ethernet bekabeling ook nog in de router normaal gesproken. en dit gaat geloof ik
over de internet toegang via de wifi en niet de
toegang tot de router zelf. het klopt wel wat Gwen nu als antwoord geeft.
<<geloof ik>>
in mijn router kan ik het ook zo doen. ik kan een
schema aanvinken met welke uren ik de wifi aan
en uit wil hebben staan.
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing