Val welk materiaal is een kassabon gemaakt?

( het zijn er meer als een dat weet ik wel )

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Techniek
2K
LeonardN
3 jaar geleden
Ben ik gek als ik denk "papier"?
Thecis
3 jaar geleden
@LeonardN
Ik ben geneigd om te zeggen "ja" maar niet omdat je denkt aan papier ;-) ;-) ;-)

Antwoorden (1)

De meeste kassabonnen zijn gemaakt van thermisch papier.
Omdat er in dit papier Bisfenol A verwerkt is, mag je de kassabon niet bij het oud-papier gooien, maar moet de bon bij het restafval.

Hoop dat dit antwoord de eigenlijke vraag is.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
SentWierda
3 jaar geleden
De achtergrond van de vraag is, denk ik, dat de tekst op de kassabon na verloop van tijd verbleekt en verdwijnt.
Wil je de tekst 'bewaren', maak dan een fotokopie op gewoon papier.